jeg lurer på :
gjør det noe om jeg drikker noka shake innimellom feks til frokost, el kveldsmat? 225 kcal i en shake.. også spiser jeg knekkebrød, så tror egentlig ikke jeg følger lindberg i det hele tatt riktig. jeg blir så forvirret for noen mener jeg blander dietter og går på to samtidig, på noka sier de at du kan stabilisere vekten ved å ta et eller to måltider og erstatte med noka, men jeg blir så forvirret og skjønner egentlig ikke hvor i denne gruppen jeg hører hjemme..:confused:
og i dag tror jeg gikk på en smell, lagde lavkarbo pizza med mais mel, er vel kansje enda verre enn hvetemel det, men ble jo 1,5 dl på hele pizzan da og jeg spiste 4 stykker..
På Lindberg så teller man ikke karbohydrater, man balanserer måltidene!:) Noka er ikke særlig balansert..
Har du lest om Lindberg? C-måltider osv?
Du kan spise knekkebrød, du kan ta en shake, men ikke alt en og samme dag. Enten knekkebrød (helst 100% fullkorn) og da ikke noe mer C-mat resten av dagen eller en shake hvis du absolutt må og da ikke noe mer C-mat i løpet av dagen. Hadde heller gått for mat!:)
Hei,
På lavkarbo teller vi i hovedsak kun kh… mens Linberg tenker balanserte måltider og lav GI.
Noka er en LCD (low calorie diet) og bør ikke inngå i ett lavkarbo kosthold. Iflg. noka diettens hjemmesider innholder en porsjon shake blandet med lettmelk 32 kh. arkiv.nokadietten.no/naeringsinnhold.html
Vedrørende knekkebrød så kommer det jo ann på hvilket knekkebrød, du er nødt til å lese næringsinnholdet.
Maismel innholder 78,7 kh pr 100 g, så ikke akkurat lavkarbo vennlig.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.