< Tilbake til oversikten

Hvordan lage navn på link?

tuftemor sa for siden:

Nå er jeg blitt helt tullete. har glemt hvordan jeg skal gjøre det når jeg kopierer inn en link, så vil jeg sette navn på den istedefor att hele addressen vises. feks.
forum.lavkarbo.no/profile.php?do=editsignature
Denne linken skulle da hete dagboken min eller noe annet. Hvordan gjøres det. Blir gal har jo gjort det før grrrrrrrrrrr:confused:

Cassiopeia sa for siden:

Skriv først teksten du vil skal vises, så merker du den, og klikker på globusen med lenke på rett tekstboksen her. Da får du opp en popup der du limer inn URL til sida du vil lenke til.
Husk å lime inn hele adressen, inkludert http://

tuftemor sa for siden:

Jeg skjønner ingenting grr hvilken globus?? hvor skriver jeg teksten?? herregud går det ann:eek:

tuftemor sa for siden:

Nei jeg mener ikke her inne på forum Det er når jeg feks. lagrer oppskrifter og da vil att linken skal ha ett navn og ikke hele add.

Aline sa for siden:

Altså f.eks i word?

tuftemor sa for siden:

Aline. ja feks. word. Holder på å legge inn oppskrifter og da vil jeg også legge inn linkene. Men vil ikke ha hele add. visende bare feks. sjokoladekake. Å dette høres tullete ut har jo gjort det før men får det ikke til grrrr

Aline sa for siden:

Jeg testet og i min word (2007) så går jeg inn på "sett inn" (etter å ha merket ordet) og trykker på hyperlink.

Vet ikke hvordan det er på andre programmer.

:)

tuftemor sa for siden:

Åååååååååååå tuuuuuuuuuuuusen takk, der var det jo, så enkelt hehe takker for hjelpen igjen:)

Aline sa for siden:

Bare hyggelig ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.