< Tilbake til oversikten

Kan noe væresåsnille å forklare meg dette

Blester sa for siden:

Lest nybegynnertråden mange ganger og tror kanskje jeg har forstått men usikker. Gått på ketose i 2 mnd (10 kilo) og har veldig lyst på noe søtt. Har aldri smakt men tror Atkinsbar kan falle i smak. Spørsmålet: hvor mange karbo skal man regne pr.? Håper dere vil hjelpe og gjerne tips om hvem som er god:))

BenteR sa for siden:

Jeg har aldri spist atkins-bar, men det står vel på pakken hvor mange karbohydrater det er?

Bønna200 sa for siden:

Hvis jeg ikke tar helt feil så står det net carb. Da gjerne 2-4. Da er alle sukkeralkoholer trukket fra.
Mange mener imidlertid at man bør trekke fra halvparten av sukkeralkoholene. Så da leser du på totale karboinnhold og trekker fra halvparten av det som står oppført som sukkeralkoholer:)

Nerthus sa for siden:

Spis deg en atkinsbar du. Noen får lett blodsukkerstigning av noen av typene, andre ikke, dvs at noen får vektstagnasjon om de spiser atkinsbarer ofte.

Evt kan du lage deg kakao med fløte og vann, kakao og feks flytende natreen, eller piske krem og ha i søtning (jeg bruker kun flytende natreen faktisk) og ha i bær :)

Simba1 sa for siden:

Net står utenpå "Net carbs".....varierer litt fra bar til bar, men rundt 2

Bare ikke gå i Atkinsbar-fellen som mange av oss andre har gjort......jeg ble aldeles hekta:rolleyes:

Alternativet er jo å lese oppskrifter her inne på masse goodiser og lage selv? Er jo mye tilsetninger i de barene som folk reagerer ulikt på....

Nerthus sa for siden:

Enig med Simba. Har du lyst på litt søtt oftere og oftere, pass på at du spiser nok ordentlig mat og fett. Hvis dette er ok, varier hva du da spiser av lovlig søtt så du ikke blir hekta.
Tro meg - jeg har LANG erfaring og må jobbe så sinnsykt mentalt for å holde meg unna alternativer.

Legger en plan som skal gjelde fra nyttår nå, og der er bla kutt av alt av søtt i et par uker det viktigste. Gruer meg... så mentalt jobber underbevisstheten med forberedelse. Jeg skal nok klare det, men det er VANSKELIG! ;)

Blester sa for siden:

Tusen takk for svar. Da regner jeg med netkarb... Hører også på svarene at det er litt usikkerhet her, om msn trekker fra halve, hele... Redd for å lure meg selv på hva jeg spiser.. :)

Blester sa for siden:

Forstår du har spist noen. Hvem er best??

Nerthus sa for siden:

Hahaha, ja si det :) Jeg liker best (magen min også) den med hazelnut crunch i. Blir ikke så overveldende sjokoladesmak, som decadense-versjonen har.

Blester sa for siden:

Takk for tipset :)

Simba1 sa for siden:

Jeg synes den er god den med peanøtt og karamell, og det er den eneste som ikke har virket inn på vektnedgangen min.......Den med sjokolade var den jeg ble hekta på, og i tillegg kom den utigjen andre enden med konsistens som rein tjære:eek:

Så er det jo søtstoff i dem som Atkins selv sa var NO NO......:confused:

halkatlala sa for siden:

jeg liker ingen av de som blir solgt i norge, men mange av de jeg har bestilt fra iherb er kjempegode. mye billigere er det også :D får vont i magen av dem, da, så det blir ikke til at jeg spiser de så ofte.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.