Jeg har hatt et prosjekt med å lage hvitvinseddik og tenkte jeg skulle lage ting på glass som kunne være sammen med eddiken.
Dessverre ser det ut til at det fremdeles er mer vin enn eddik (merkelig nok..), men jeg ville likt å fått kryddeloljer, syltede grønnsaker/krydder eller spesielle eddiker, med eller uten "mat" oppi.
Synes slikt er veldig spennende.
Et år bakte jeg brød i terrakottapotter og gav vekk, det var også godt og populært.
Jeg tenkte og lage noen små glass/esker med bounty og afther eight sjokolade til min famile utenom de kjøpte gaver :)
Og kansje litt forskjellige kjeks, alt i lavkarbostilen selvklart og kansje noen glass med salte mandler :)
Har prøvd å lage tomatsild med både natreen pulver og sukrin. Natren gir ekkel ettersmak etter et par dager, og sukrinen løser seg ikke opp. Har du forslag her ? He, he ;)
Kroppskrubb
Fuktighetskrem
Leppepomade
Fet håndkrem
Male syltetøyglass eller liknende som beholder, eller kjøpe egnet beholder. Lokket kan males med hobbymaling, glasset med glass- eller porselensmaling. Kan ha serviettdecoupage på også.
Hjemmelagede drops kan lages sukkerfrie med maltitol, er ikke sikker på om det er lett eller hvordan de blir.
Er det bare jeg som synes det er like rart å gi lavkarbogaver til folk som ikke er på lavkarbo, som å få høykarbosnacks fra folk som vet jeg går på lavkarbo? Folk burde jo ta det valget selv.
I alle fall sånt som krever erstatningsvarer som søtstoffer, det krever jo sin tid å venne seg til. Kanskje i noen varer der man bruker veldig lite søtt (jeg har ikke hørt at noen merker noe i tomatsauser, indiske og thailandske gryteretter) men jeg ser ikke helt nytteverdien i forhold til smak for de som uansett ikke drar nytte av et lavkarbokosthold, om man skal lage noe med vesentlig mer sukker eller søtstoff.
Jg ga mangler med sukrin i fjor fordi jeg vet at de liker mandler men jeg syns ikke det er noe greit å gi de masse sukker. Derfor ga jeg med sukrin slik at de kan se at det finnea dnre søtstoffer også :)
Jeg skal lage, og gi bort, lavkarbo-snop i år. Litt fordi jeg synes det er gøy å vise alt det gode snopet som finnes som lavkarbo, og ellers fordi jeg ikke tror sukrin skader noen (i motsetning til sukker). Hvorfor gi bort sukkerholdig snop når det finnes jevngode alternativer uten? Jeg vil mine venner godt, og ser ingen grunn til å være med på å dynge dem ned i sukker. Skulle de absolutt ikke ville ha i seg sukrin får de bare la gavene fra meg stå til pynt, det er deres valg. Jeg kommer ikke til å dytte det ned i dem.
Humm, jeg vil anbefale å i det minste gjøre oppmerksom på at det er sukrin som er i bruk, da - noen (jeg, blant annet) får rimelig slitsomme magereaksjoner av mye sukrin, det kan være greit å tenke over sånt om ting spises ved sosiale anledninger. :p
Jeg strikker gaver som regel, de jeg strikker ullsokker osv til blir kjempeglade. De kan altså ikke strikke selv og her omkring bruker de fleste skikkelige ullsokker om vinteren, holder ikke med fancy tekninske ullsokker i 20 minus på tur om vinteren.
Ullsokker er noe slikt jeg strikker uten å tenke, for det er noe jeg kan og det går fort, men mottakerne er så glade for å få de!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.