< Tilbake til oversikten

Noen som har lyst til å hjelpe meg å forandre en oppskrift?

Frøkengiraldriopp sa for siden:

Dette er verdens beste brownies!!!!! Men den er ikke lavkarbo. Jeg kan bytte ut kokesjokolade med 70% sjokolade, og sukker med natreen/sukrin/annet søtstoff - men hva gjør jeg med melet?
Noen som har lyst til å foreslå, så skal jeg mer enn gjerne bake og gi tilbakemeldinger :) Oppskriften har jeg funnet her: blogg.hbsdyrehelse.no/#home - bloggen til min kjære venninne som er så god til å bake :)

500 gram kokesjokolade
200g smør
6 store egg
7 dl sukker
5 dl hvetemel
1 toppet ss vaniljesukker
200 gram kokesjokolade hakket
Sett ovenen på 180 grader
Smelt smøret og 500gram sjokolade(jeg bruker ofte dronning) sammen i en kjele, avkjøl litt. Rør sammen egg og sukker med en stålvisp, men det skal ikke bli eggedosis. Bland sammen sjokoladesmøret og eggeblandingen før du deretter har i det tørre. Rør sammen til en jevn deig. Rør inn den hakkede sjokoladen
Legg bakepapir i en langpanne og hel deigen i og stek midt i ovnen i ca 20 min. Obs må ikke steke for lenge, skal ha en stekeskorpe, men ikke være gjennomstekt
Dra kaka ut av langpanna ved hjelp av bakapapiret, pass på så den ikke knekker(kaka altså, hehe)
Avkjøl på rist. Når kaka er kald pakkes den inn i plast og settes i kjøleskapet.
Jeg pleier å stikke ut figurer med pepperkakeformer, dette er lettest når kaka er iskald og har fått satt seg noen timer, gjerne natta over. Her kan du lage hva som helst, hjerter, stjerner osv - legg på fat og sil melis over :)

Aline sa for siden:

Jeg ville sett på oppskriftene her inne. f.eks black sunday eller brownie eller kladdkaka.
Det blir ikke like seige kaker som brownie, men veldig gode!

Så kan du se om du finner noen fellesnevnere som hjelper deg videre. Jeg er ikke så god på bakeegenskaper til diverse produkter, men jeg ville kanskje prøvd litt mandelmel? Ikke like mye som i oppskriften. Også ville jeg hatt mindre søtstoff enn det står i oppskriften :)

Aline sa for siden:

Litt tagatesse kan kanskje hjelpe på den seige følelsen som brownie har

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.