Huff, jeg har en periode der jeg er fryktelig mye kvalm. :forvirret I løpet av de siste to-tre ukene har jeg vært veldig mye kvalm på kvelden, det begynte en gang innimellom, og nå er det nesten hver kveld. Ikke sånn at jeg spyr, men sånn at jeg må legge meg nedpå og det er fryktelig ubehagelig. Jeg har lurt på om det kan være noe jeg spiser. Var på Sverige-tur for et par uker siden og kjøpte noe sukkerfritt godteri jeg mumset på, og tenkte kanskje det var det. Men det har fortsatt selv om jeg har kuttet det ut. Ellers spiser jeg som jeg har gjort de siste 3 månedene jeg har gått på lavkarbo. Tror jeg får i meg nok å drikke.
Noen som har noen idé om hva det kan komme av, eller har hatt noen lignende erfaringer? Tror dere det kan være for mye fett som er årsaken (har vært veldig ømfintelig for fet mat når jeg spiste karbomat)?
Hmm, kan jo være mye forskjellig ja. Men tar verken magnesium eller tran, så det er nok ikke det. Jeg synes det er rart det kommer sånn om kvelden, for jeg spiser jo det samme da som jeg gjør resten av dagen egentlig. Håper bare det går seg til av seg selv!
Hvis det funker med lakris og sitron - vet du at det går over om sånn ca 6-7-8 måneder :p
Da jeg var gravid første gang, spiste jeg bare lakrisbåter de 3 første månedene. Hadde det ikke gått galt den gangen - tror jeg at jeg hadde fått en "asylsøker" ;) (Og nei - jeg er IKKE rasist, men det utrykket kom gubben med hver gang han mått ut å shoppe, og det ble liksom hengende fast) :eek:
Tok en graviditetstest - den var negativ, så da har jeg nok utelukket det alternativet. Puh :rolleyes:
Tror ikke det kan være for mye mat egentlig, selv om jeg har gått ned sånn fem-seks kilo. Kanskje heller litt lite. Synes det er vanskelig dette med å kun spise når man er sulten - da hadde jeg nok spist alt for lite.
Hvordan vet man om man spiser for mye protein da? Hvor mye er for mye? Jeg spiser jo litt kjøtt og egg og sånn, men ingen absurde mengder tror jeg.
Jeg for min del blir kvalm om jeg drikker mye vann og ikke passer på å få meg greit med salt. Hadde noen runder hvor jeg også kastet opp, da drakk jeg litt vann og spiste litt havsalt, det tok knekken på det hver gang.
Jeg blir kvalm når jeg drikker på tom mage. Skikkelig spy-kvalm...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.