Lest litt på denne lchf på 3 minutter- står jo hva man kan, skal spise og hva man burde holde seg unna
men feks kål? er jo over 5 kh pr 100 g? det er jo og kjempemasse kh i melk, 1dl hmelk er jo 4,6 kh ?? 50 g vaniljekesam er 4,3 kh!
Nå ligger jeg "høyt" på kh, så det er jo forsåvidt greit nok, men de som ligger på 10-20, hva spiser man da? Og man må jo telle alt for å vite? må man ikke det? alle småsummene blir fort en 20-30 kh for meg om dagen.
Blir det det for dere og?
Jeg ligger under 50 karber til dagen, spiser alt jeg har lyst på av grønnsaker + 1 frukt og litt friske bær og jeg bruker meieriprodukter i maten, men drikker ikke melk.
Går helt supert!
I starten veide jeg alt, og brukte [url]www.diett.no[/url] jevnlig for og sjekke næringsinnholdet. Nå i dag vet jeg sånn rimelig nøyaktig hvor mye blomkål som er f.eks. 200 gram.
Har du lest nybegynnertråden? Masse gode tips der!
Jeg lurer på hva du mener med "går helt supert"... Har du gått ned mye, evt på hvor lang tid? Du skjønner, jeg lever ketogent (om man kan si det...) og går jo ned i vekt. Men jeg tenker: Om jeg kan gå ned like mye uten å være så streng med disse kh, så hadde jo det vært kjekt... ;) skjønner?
Ingen kan svare på om det funker for deg, selv om det funker for andre. Du må nesten bare prøve deg fram. Jeg har ligget lavt på karbene og gått ned, en kompis ligger betraktelig høyere, men under 72 gr., og raser ned. Øk litt og litt, og se om/når vekten stopper...
Jeg lever lavkarbo fordi jeg har flere autoimmune sykdommer blant annet diabetes 1.
Vekten min har alltid vært lav. Lavkarbo førte meg en stund lavere, var nede i 46,5 kilo, før kroppen min ble enig med seg selv om at det er bedre og ligge på rett rundt 48.
Det jeg mente med at det funker supert, er at jeg aldri føler jeg må spise noe eller la være noe. Jeg koser meg med og både lage maten og spise den. Og siden dette for meg er en livstil er det viktig at jeg trives med det og har det helt supert.
Kål spises en sjelden gang, melk aldri (fløte!), og vaniljekesam?? Her går det i fet creme fraiche med kunstig søtning og vaniljepulver (ordentlig vanilje!) om nødvendig :) Finnes mange alternativer til de tre du ramser opp.
Ellers som Gerd sier - ren mat - rene råvarer - blander selv med krydder mm om jeg ønsker smak :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.