< Tilbake til oversikten

Ingen vektnedgang på 11 dager - smertestillende

elinm sa for siden:

Jeg har vært i ketose omtrent i tre uker sammenhengde. Jeg gikk ned to kg den første uken. Etter dette står vekten bok fast. Jeg spiser MYE fett og ikke mer enn 25 kh, oftest enda mindre. Tipper jeg har en fordeling på ca 70% fett og 25% proteiner. Men jeg sparer ikke på fettet da, spiser mye ost, men har gått over til mager kesam istedenfor fløte for å se om det hadde noen innvirkning på vekten. Det har det imildertid ikke.

Men, så er det dette med medisiner. Jeg har artrose (slitasjegikt), og i ketose har disse smertene økt noe helt vanvittig. Jeg er smertefri fra jeg står opp, og til mellom 15-18 avhengig av hvor mye jeg beveger meg. Deretter har jeg så vondt hvis jeg ikke tar smertestillende, at jeg omtrent går fra vettet. Jeg har derfor tatt i snitt 1000 mg ibux/naproxen og 1g paracet om dagen, har også tatt pinex forte ved et par anledninger. Dette har ført til forstoppelse, og det kan gå 5 dager mellom hver gang jeg er på do, men vekten går altså ikke ned.

Tror dere medisinene virker inn på vekten?

Tror dere smertestillende kan ha innvirkning? Jeg går også på antibiotika på grunn av UVI.

Rin sa for siden:

Først... tre uker er veldig kort tid, alt i alt. Elleve dager uten vektnedgang er slett ikke så lenge at det er relevant å begynne å endre på ting eller bli bekymret. :cool:

Hva angår medisiner - ja, man kan stagnere litt av smertestillende (spesielt NSAIDer er kjente syndere) men det er mer sannsynlig at det er sykdom og smerter som gjør at kroppen din stresser. Alle former for stress kan slå negativt ut i form av vannsamling og generelt ulykkelig skrott. Så jeg synes ikke at du IKKE skal ta medisinene du trenger, ei heller nødvendigvis klandre dem - men fokuser på å bli frisk, så skal du se at kroppen får overskudd til å tenke på vektnedgang igjen.

At leddsmertene har blitt verre i ketose - forhåpentligvis er dette et overgangsfenomen! Kan det hende at leddgikten også reagerer på annen infeksjon i kroppen (UVI)? (Har ME og autoimmun sykdom selv, og alt henger sammen, for meg - en infeksjon noe sted får fort "alt" til å bli mye verre...)

elinm sa for siden:

Tusen takk for et velskrevet svar, det hjalp litt :-) Håper du har rett!

Nerthus sa for siden:

Jeg ville tenkt at 4-6 uker må til før du kan konkludere om du må gjøre noe for å unngå smerter.

Jeg ble veldig mye verre av chrons, som er en autoimmun sykdom, de 3 første ukene på lavkarbo. Etter uke 4 ble bare symptomene vekke... for første gang på mange ÅR! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.