modumodd sa for siden:
For veldig lenge siden (2005) gikk jeg ned fra 109 til 81 med trening og lavkarbo kombinert med lavt inntak av kalorier. Brukte vel et halvt år eller noe. Holdt vekten i mange år med litt trening og spiste normalt. Var vel litt negativ til disse som snakket om ketose og lavkarbo. Okey, etter noen år uten trening er jeg her igjen og har fått en svært så ukledelig ring av fett rundt magen. Denne gangen så valgte jeg ketose. Jeg driter i stix og sånn. Det er ikke viktig for meg. Så pass godt kjenner jeg kroppen min at jeg vet når kiloene renner av meg eller ikke. Startet for 3 uker siden og fikk umiddelbar respons. Vanvittig sliten bare av å gå opp en trapp, tørst og noen andre små-plager, men kiloene renner av meg. Særlig nå i den siste uken har det gått fort for jeg har startet å trene igjen. Trøttheten og stivheten er borte og jeg kjenner kreftene kommer tilbake. Så til resultatet så langt.....har gått fra 107,5 til 96,5 kg idag . Mer enn jeg kan håpe på og svært overraskende. Hadde ikke tenkt å gå lengre ned enn kanskje rundt 90 kg og selvfølgelig opprettholde mine 3 spinning-timer i uka samt litt jogging. Med denne farta er jeg der om et par uker og kroppen føles aldeles utmerket.....