< Tilbake til oversikten

After eight

Zillah sa for siden:

Skulle lage på nytt i går, eg, men helsekosten hadde aldri høyrd om tagatesse.

Nerthus sa for siden:

Den er kjempegod med sukrin også, blir fastere men smaker kjempegodt!

Peppa Gris sa for siden:

I morgen skal jeg lage disse. Gleder meg allerede!

Nerthus sa for siden:

Noe gikk litt galt - ikke med smaken - MEN måtte ha de i fryseren, de gikk i oppløsning i kjøleskapet... feil blanding med tagatesse? Kanskje sukrin neste gang med LITT tagatesse istedet :)

(Men fy søren så gode...)

lizliz sa for siden:

Jeg tror kanskje tagatesse fungerer litt sånn når det er kaldt over en lengre periode?

mine var seige og sånn som vanlig after eight i ca to dager, så ble det mer kornete, eller ikke kornete men mye fastere etter flere dager stående kaldt. smakte awesome da, så gjorde ikke noe..

Mariann S sa for siden:

Sånn laga eg mine after eight 23. des. Eg har oppbevart dei i kjøleskap, i skål på bordet (også over natta), dei har ikkje forandra konsistens verken i varme eller kulde.
Syns også det var veldig greit å lage sjokoladetrekket uten delfiafett, for då vart det ikkje mjukt i romtemperatur :)

snowflakes sa for siden:

snadder denne skal prøves=) åh jeg bare digger dere fantasifulle lavkarbo folk som deler oppskrifter <3

r.o sa for siden:

Oooohhhhh! Dette er det beste godteriet på lavkarbo. Akkurat like nydelig som originalen! Tusen Takk Gerd!!!!

snowflakes sa for siden:

jeg lagte disse fantastiske herlighetene i går og smart som jeg tror jeg er tenkte jeg at jeg ville lage dem i wiltons små muffiscups (konfekt papir) det ble veldig stilig, men anbefaler ikke i det heletatt... alt hang fast til papiret:( så neste gang skal jeg lage dem slik Gerd gjør det og ikke tenke selv... tihi... tusen takk for en DEILIG oppskrift!!!:D

Festina lente sa for siden:

Smaken var kjempegod! Men jeg tror jeg prøver med en skarpere kniv neste gang, for hele greia bare smuldret bort for meg, så det ble litt" After Eight-smule-aktig"...:o

madamode sa for siden:

tripper og venter på tirsdag skal komme...ut på apoteket og kjøpe peppermyntedråper... - dette er nødt til å være snadder!!! :D

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Det er helt sikkert at det er er. Gled deg. (Nå venter du sikkert ikke bare enda mer ;) )

madamode sa for siden:

:sikle::sikle: ja, ser du ikke siklinga?? ... :p

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Ahhh, det forklarer det hele... Trodde taket var gått lekk her, men vi bor jo ikke på toppen, og ikke regner det ute... ;)

psychgeek sa for siden:

Åhhh, elsker peppermyntedigg. Vil det fungere uten tragant? Var i hver eneste tenkelige butikk uten å klare å oppdrive det...:-(

Gerd sa for siden:

Blir tørr uten tragant.

tragant får du tak i på apotek :)

psychgeek sa for siden:

Ja, jeg var faktisk innom 4 apoteker og 2 helsekostbutikker...så kjedelig, har alt annet og er klappet og klar:-(

imfluffy87 sa for siden:

Jeg trenger litt hjelp jeg :) !

jeg har lyst til å lage after eighten min i små konfekt former
hvordan blir fremgangsmåten da ???? og kommer det til
å funke ??

hadde satte stor pris på svar snart for har lyst til å lage
disse ikveld :)

Yonah sa for siden:

Hadde jo nesten glemt denne, jeg må på helsekosten og kjøpe sukrinmelis og peppermyntedråper og sukkerfri sjokolade gitt. Dette må jeg ha til jul.

Lillemy71 sa for siden:

Så det funker å lage disse med Tagatesse altså? Noen har visst fått det til og andre ikke?

Hva med stevia, noen som har prøvd?

imfluffy87 sa for siden:

du smakte ikke sukrin melisen .. og jeg er veldig sensitiv til den kalde
ettersmaken :)

Moogie sa for siden:

Hm... En gammel tråd, men jeg må spørre: hva er tragant? Hva gjør den? Kan den ev byttes med noe? Har ikke den

Lillemy71 sa for siden:

Tragant fås på apoteket. Er dyrt men varer lenge.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.