< Tilbake til oversikten

Trenger litt hjelp!

damami sa for siden:

Har nå gått på lavkarbo i litt over 3 uker, gått ned ca 6 kg og er fornøyd med dette :) dette var de to første ukene.. Den siste uken derimot har jeg stått stille? Spiser ca 20 karbohydrater hver dag og trener hver dag. Er det noe jeg gjør galt og derfor ikke går ned i vekt? Bør jeg spise mer karbo for jeg trener så mye som jeg gjør? Har enda 15 kg igjen til normal vekt! Blir glad for alle svar :)

Nerthus sa for siden:

Ikke gjør endringer, kroppen din har sluppet SEKS kilo på kort tid, og trenger litt tenkepause. Bruk målebåndet, det kan godt hende at du har gått sammen selv om vekta ikke viser det.

Endringer bør man vurdere når man har stått stille i minst et par måneder.

damami sa for siden:

Takk for svar og tips! Trengte litt veiledning nå! :)

Nerthus sa for siden:

Beste rådet er å puste dypt og kose seg med maten ;)

Charlott sa for siden:

Helt vanlig å stoppe opp litt i uke 3/4, bare å fortsette som du har gjort :)

damami sa for siden:

Får bare vente og se :-)

index sa for siden:

Ett kilo fett inneholder 7000 Kcal, så da må du nesten forvente at det tar litt tid. Hvis du har gått ned 6kg på tre uker så er det helt naturlig at det stoppe ropp litt. Men bare hold ut, vekttapet kommer det! Jeg har tatt av 11 kg på 15 uker nå, og går fortsatt jevnt og trutt nedover...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.