< Tilbake til oversikten

Kan man spise for mye fett når man er i ketose

Frostpinn1 sa for siden:

Hei, jeg spiser mest grønnsaker for å nå opp til 15 karbo om dagen men når jeg blir sulten suplerer jeg med brie, bacon og røkt laks. Det blir mye fett i løpet av dagen. En vanlig dag for meg er

Frokost:
2 egg, 4-5 skiver bacon

Lunsj:
Litt røkt laks

Mellommåltid: en kopp te med litt h-melk i

Middag: Grønnsaker ca 12-13 karb, kylling, laks ect. litt fløte til saus.

Kvelds: Brie, (kan spise en halv brie altså)

Blir litt redd at jeg har i meg for mye fett, men fett skal vel være bra??? Kan det bli for mye?

Peppa Gris sa for siden:

Hvordan er fordelingen din da? 75 prosent av energien bør komme fra fett, du finner ut hvordan din fordeling er ved å legge inn det du spiser på diett.no.

Gerd sa for siden:

Ser ut som et bra inntak. Unntatt melka da... melkesukker :ja:

shailene sa for siden:

Syns ikke det der så ut som så forferdelig mye fett iallefall, men vet jo ikke hva du definerer som "litt" fløte, "litt" h-melk, "litt" laks, osv. Du må nesten veie og skrive ned det du spiser over noen dager for å se om du har et bra forhold mellom fett, protein og karbo.

Mange kjenner det på kroppen hvis de får i seg for mye fett (eller for lite, for den saks skyld). Begge deler kan føre til slapphet og svimmelhet, bl.a. Selv føler jeg meg rett og slett sjuk hvis jeg spiser for mye fett i ketose, så hvis du føler deg i bra form er det mye mulig kroppen din er fornøyd med inntaket du har nå.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.