Hei, er en gutt på 18 år som vurder og starte med lavkarbo diett.
Men er veldig usikker på hva man skal spise osv til hvordan det fungerer og lurer på om jeg burde bestille meg en bok? Og om noen er kjent til denne siden? Ketolyse.no?
Vet sånn høvelig hvordan det fungerer det her med kroppen osv, men er usikker på oppskrifter og hvordan kjøtt/grønnsaker man kan spise? :D
Jeg anbefaler på det sterkeste og lese gjennom "Nybegynnertråden" og "LCHF på tre minutter".
Ketolyse som du nevner her er en av de strengeste retningene innen LCHF, mens Lindeberg som du skriver i kostholdsfilosofien er mye mer moderat.
Hva man velger har med og gjøre om man velger LCHF for vektreduksjon, helseproblem eller om man bare vil spise sunt.
Mens du leser og tenker og bestemmer deg for hvilken retning du vil følge, anbefaler jeg og kutte ut poteter, ris, pasta, fint brød og alt med sukker i. Da begrenser du karbohydratene allerede nå, og det vil ikke bli så veldig overgang for deg når du går fullt over til lavkarbo.
Det finnes enormt mange gode oppskrifter her inne i oppskriftsdelen av forumet.
Her får du linken til den nevnte "Nybegynnertråden"
Her finner du definitivt det mest du trenger for å komme igang :)
Hjertelig velkommen og lykke til! :heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.