< Tilbake til oversikten

Hvor mye vann drikker dere?

lille_trille sa for siden:

Her har vekten stått still leeenge. Spiser riktig, men klarer ikke få i meg nok vann. Ser at i de periodene jeg klarer å drikke mye, går vekten ned.
Ligger på omtrent 2 liter vann om dagen + kaffe og tea.

Glorfinia sa for siden:

Jeg drikker som regel rundt tre liter om dagen, og jeg drikker lite kaffe og te, maks én kopp om dagen, men som regel ingen.

Med tanke på vektnedgang har jeg vel ikke egentlig merka noe forskjell, men jeg kan godt tenke meg at det vil ha noe å si for noen. Nå synes jeg ikke to liter om dagen er lite, men du kan jo prøve å øke litt over en periode og se om det hjelper?

nellie sa for siden:

Drikker ikke noe fast mengde. Blir vel mellom 1.5 og 4 liter om dagen. Er ikke i ketose.

Carisma sa for siden:

Om man drikker for lite sparer kroppen på vannet. Får den nok vann slipper den.
Jeg forsøker å ligger minimum 4-5 0,7l flasker pr dag.

smgj sa for siden:

Drikker når jeg er tørst, stort sett.... men jeg er veldig glad i grønn te så det blir fort et par liter.
Er nøye på at drikke skal være "naturlig" og helst kalorier. Ergo kullsyret vann, vann eller grønn te for min del. En sjelden gang melk.

mayeliz sa for siden:

Jeg drikker også når jeg er tørst. Blir 1-2 liter hjemmelaget vann med kullsyre og noen dråper stavia med smak :-)
I tillegg drikker jeg mye kaffe - blir fort en liter eller to av det også..
Merker ikke forskjell på vekta pga veskeinntak - går kun ned når jeg kontrollerer matinntaket.

Okie sa for siden:

Jeg også i tillegg til ca 3 kopper med kaffe (få i meg cocosa:)). Føler meg fort dehydrert om ikke. Er konstant tørst egentlig....

Newstart sa for siden:

Vil påstå jeg drikker rundt 3 liter for dag. I perioder mindre og av og til kanskje litt mer. Jeg også merker det på vekta når jeg drikker mye. Da går jeg litt ned. MEN jeg sitter her og funderer nå for jeg tror at kanskje det ikke har direkte med vannet å gjøre...... men at jeg da spiser faktisk mindre. Mindre kalorier,proteiner. Føler jeg lurer meg selv her. For jo mer man drikker jo mindre spiser man. Iallefall jeg da. Blir ikke så sugen og går ikke like fort i kjøleskapet. Spiser litt mindre til middag også. Kan jeg være inne på noe her? Men for all del. Man går ikke ned i vekt hvis man ikke gir kroppen vann altså. Det er jo en nødvendighet. Men hos meg så har det fullstendig stagnert. Men hvis jeg er flink til å drikke masse vann så viser vekta litt mindre. Men den bikker aldri over den magiske grensen. Jeg holder meg stort sett stabil. Nei uff..... nok spekulering tror jeg. :confused:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.