lucifine sa for siden:
Den med hvit kork fra cb.. Kan vi drikke noe av den?
lucifine sa for siden:
Den med hvit kork fra cb.. Kan vi drikke noe av den?
Gerd sa for siden:
er den sukkerfri, eller bare mindre sukker? Karboinnhold?
Er det sukker i den, så nei :)
rut311 sa for siden:
Gerd sa for siden:
Gjelder det i år også?
Dette var reportasje fra i fjor :ja:
rut311 sa for siden:
Ja, den var fra i fjor. Var det eneste jeg fant:)
frøken sa for siden:
Jeg har kjøpt den, mindre enn 0,5 karbs står det, regner med det er greit da :)
<insert_scary_name_here> sa for siden:
Det kommer selvfølgelig også litt an på hvor mye du drikker. Om det er 0,4 gr. pr. 100, har 1 dl. ikke så mye å si, om du drikker 2 liter pr. dag så utgjør det i tilfelle 8 gr. pr. dag...
lucifine sa for siden:
Så en flaske (0.5) er ok på lik linje som feks cola zero?
Carisma sa for siden:
Rema har sukkerfri julebrus.
ketoseprinsen sa for siden:
Som hu over meg nevnte, de har på Rema. Den har null karbo og smaker helt likt som vanlig julebrus.
:) Deilig å bytte ut Cola Zeroen med den en gang i blandt. Hehe.(Svak)
Rin sa for siden:
Men den på Rema er rød, er den ikke? CB sin julebrus er brun - ikke at dette er en debatt jeg vil dra i gang, men det er altså smaksforskjell på dem, og man vil jo gjerne ha den man kjenner som "ekte" fra oppveksten. :o
Kitt sa for siden:
Hihi! For meg er det omvendt! :p
Jeg liker ikke cola, altså er cola zero helt greit! Mens jeg elsker Solo og takler derfor ikke forsøkene på å lage en sukkerfri variant!
Fordi jeg har drukket brun julebrus med sukker, er den røde uten sukker helt fantastisk!:D
lucifine sa for siden:
Kjekt å vite om mulighetene som fins.
Zero har vel 0 karber? Kan hende jeg tar feil der, drikker ikke Zero, synes den smaker parfyme. Om brusen inneholder karbohydrater ble man stengt tatt holde seg unna, på ketolyse utgjør selv små mengder plutselig en stor prosentandel av dagsrasjonen. Husk at under 0,5 kan bety så mye som 0,4 pr. Desiliter, og en halvliter dermed 2 gr.- dvs. Nesten 15% av en vanlig grense på 15 gr. Pr. Dag, som jo egentlig skal brukes på kaninfôr. Søtningsmiddel-diskusjonen holder jeg utenfor
lucifine sa for siden:
Oki da styrer jeg unna hele julebrusen dersom det blir noe brus på meg.
Har ikke sett den i år, men grans hadde hvertfall en i fjor helt uten karber :D
nellie sa for siden:
Det ikke så ille mange har fått med seg er at så lenge f.eks 100 gram, 1 dl osv av noe inneholder UNDER 1 gram karbohydrat, så trenger ikke produsenten oppgi noe tall. Så jeg hadde heller stolt på disse "under 0.5" grammen enn f.eks cola zero, hvis det står at det inneholder 0 av alt.:)
Yrla sa for siden:
virkelig? aspartam har jo ingen kalorier
Cherry sa for siden:
Drikker vi brus hver dag da?
Nei, men en shitload av andre ulemper
maynard sa for siden:
Er det noen som vet om grans sukkerfrie julebrus er å få kjøpt noen steder i Trondheim? (den de selger på rema)
Har spurt etter den på rema i dronningensgate, da sa de de skulle ta den inn om de kunne, men har ikke sett den.
Så om noen vet om noen butikker som har den, helst i området lade-sentrum-byåsen så rop ut :)
Noen gjør det, noen gjør det ikke. Ikke godt å si hva TS planlegger, ikke alltid de gjør som én selv ;)
Kjersti1982 sa for siden:
Om to dager så reiser jeg til sverige og kjøper sukkerfri Julmust med 0,1 karber :D
Brokkoli sa for siden:
Samme her! Jeg liker heller ikke cola, men liker zero og light. Og gul brus, feks Solo, synes jeg er kjempegodt - mens de sukkerfrie variantene er skikkelig vonde. Min favorittjulebrus er en brun sukkerlake uten like, fra Hamar og Lillehammer bryggeri - mens jeg aldri har likt rød julebrus. Bortsett fra Grans sukkerfrie! Den er KJEMPEGOD!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.