< Tilbake til oversikten

Kink i ryggen

VSB sa for siden:

Dagens Jillian trening endte med kink i nedre del av rygg/mot bekkenpartiet. Noen gode råd til øvelser som løser opp?

Nerthus sa for siden:

Gange! Rask gange med lange skritt. Det kan gjøre vondt, men det er IKKE farlig, kun muskulært. Gå til du kjenner du blir varm, gjenta så ofte du orker. Ellers er generell tøying anbefalt.
Du kan bruke betennelsesdempende medisiner noen dager om nødvendig, voltarol er reseptfritt, voltaren er på resept. På meg funker bare brexidol i slike situasjoner, sammen med MYE aktiv gange :) Unngå ihvertfall og holde deg i ro, da tar det lengre tid.

Ønsker deg god bedring, kink er aldri festlig - jeg har det jevnlig og prøver og forebygge ved og være i aktivitet.

Bønna200 sa for siden:

Da jeg fikk kink i ryggen gikk jeg så mye jeg klarte. (Vondt, vondt, vondt!!!) Det hjalp til å løsne. Jeg tok dessuten ibux hver fjerde time til det verste var over. Dvs noen få dager. Lykke til og god bedring:)

nellie sa for siden:

Ut og gå ja!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.