elinm sa for siden:
Jeg kjøpte sukrin, men ble forbløffet da jeg så at det var 100% kh i den, men at den ikke påvirker blodsukkeret. Kan man bruke sukrin på ketolyse?
elinm sa for siden:
Jeg kjøpte sukrin, men ble forbløffet da jeg så at det var 100% kh i den, men at den ikke påvirker blodsukkeret. Kan man bruke sukrin på ketolyse?
Yonah sa for siden:
Ja, du kan bruke sukrin, det øker ikke blodsukkeret.
Jeg får søtsug uansett, men det er pga det smaker søtt, ikke pga karbene. Du skal ikke telle karbene i sukrin, sukrin har en GI på 2 også.
elinm sa for siden:
Så hvis jeg bruker 100g sukrin i en oppskrift, og spiser hele posjonen, så har jeg ikke fått i meg ene eneste karbo, til tross for at det er 100g karbo per 100g sukrin? Beklager, men jeg trenger å få det inn med t-skje, er så redd for å ødelegge ketosetilstanden min...
Supah sa for siden:
Jo, du har fått i deg karbohydrater. Men de påvirker ikke blodsukkeret, og derfor er de å regne som uvesentlige. I ditt regnestykke kan du altså bare se bort i fra dem. Bruk gjerne sukrin, det vil ikke vippe deg ut av ketosen, men som Imse sier så er det med på å trigge søtsug hos noen :smile:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.