Engledans sa for siden:
Hva kan jeg bruke det til? gubben skulle kjøpe ferdig bearnaise saus, men kjøpte Aioli......3 bokser.....sukk....
Engledans sa for siden:
Hva kan jeg bruke det til? gubben skulle kjøpe ferdig bearnaise saus, men kjøpte Aioli......3 bokser.....sukk....
Aline sa for siden:
Hvis du liker hvitløk, så kan du bruke det som majones :sikle:
Kitt sa for siden:
Min lørdagskos kan være reker og aioli!:D
Sitter og piller en og en reke og dipper i aioli! :sikle:
Bruker den ellers litt som bearnaise, egentlig, ved siden av mat som trenger en liten piff feks!
Carisma sa for siden:
Aioli er fantastisk til spekemat f.eks. Desverre smaker kjøpeaiolien langt fra aioli, så neste gang lag selv :ja:
Engledans sa for siden:
Takk for tips.Kom gjerne med flere og:)
Nerthus sa for siden:
Jeg bruker (hjemmelaget) aioli med litt chili-olje eller -krydder i sammen med god frisk salat (gjerne litt romano), bacon, kylling og parmesan til en slags cæsar-salat :) Vi takker jordbærpikene for at de har dette på menyen så jeg ble inspirert :)
bittersweet sa for siden:
Dip til spanske kjøttboller. Det bruker jeg aioli til!
Raspberry sa for siden:
Aioli kan brukes på brød, til å dyppe grønnsaker i, som dressing, som saus, til kylling, kjøtt osv. Det hever maten betraktelig :)
Engledans sa for siden:
Smakte på den i dag,(dip til kyllingvinger) og det var noe triste greier....usj.... holder en knapp på hjemmelaget ja.:D
BenteR sa for siden:
Du kan friske opp den kjøpte med og blande inn litt finhakket vårløk f.eks.
Smaker bedre med en gang.....
Engledans sa for siden:
Takk for tips:D
Carisma sa for siden:
Eller litt majones og eller rømme for å få bort den syntetiske smaken
Engledans sa for siden:
:):):) Lurt
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.