< Tilbake til oversikten

TINE smørbar cheddar

timich sa for siden:

Åh, du salige... Hvis du er glad i smeltet cheddarost så anbefaler jeg denne. Driiiiitgod syns jeg da:D Har foreløpig ikke forsket så mye på hva den kan brukes til, men passer iallfall bra som vanlig smøreost eller som dipp til grønnsaker:)

Gerd sa for siden:

Sikkert nydelig til å smaksette saus med :D

timich sa for siden:

Oh ja, jeg elsker jo ostesauser... Må testes i morgen;)

Reason sa for siden:

Jepp, den forsvant farlig fort! Brukte den som dip til diverse grønt; nam!

Har noen smakt de andre to i serien? Camembert og blåmugg? Har ikke kommet meg så langt enda, men vil tro at camembert-en er god...

aslaug sa for siden:

De er kjempegode,,men finner de ikke på nærbutikkene her jeg bor. Kjøpte flere på Matdagene på rådhusplassen i september, med har ikke sett dem etterpå.

Kitsu sa for siden:

Hvor har dere funnet de? Har ikke sett dem noe sted enda.

Kanutten sa for siden:

Alle ostene er nydelig!!! :sikle:

Jeg har spist opp alle dem jeg kjøpte.. :rodme: Blåmuggosten blandet jeg med rømme, det ble knallgodt! Ooog blåmuggosten hadde jeg oppi Ramsays eggerøre i tillegg til litt rømme, det ble også knallgodt! :sikle:

Jeg skal til helga prøve lage ostesuffle med en av disse. :ja:

Marella77 sa for siden:

Jeg har tenkt på cheddarost i hele dag. Spiste nemlig det på kyllingfilet i går, med bacon på. nam :)

Reason sa for siden:

Jeg har nå gått og planlagt ost-og-kjeks-kveld til lørdag, med to typer kjeks (1 og 2), og en hel bøtte ost. Gleder meg :)

Jeg fant samtlige av ostene på Ica Maxi. Tror jeg så dem på Coop Obs også.

Dietta sa for siden:

Å jasså, var det derfor jeg ikke fant noen av dem på Kivi i dag :mad:
Slemme Kanutten spiser maten min..... :p

TigerTove sa for siden:

Jeg er i utgangspunktet veldig glad i ost, men ikke så bevandra. Kan noen av de kloke hodene her forklare meg hvordan cheddar og camembert smaker? Sånn mugg-greier tror jeg er litt for vidrekomment for min del ;)

FrkMarge sa for siden:

Nå har jeg sjekket både meny og kiwi og ingen har denne:mad:
Hvilke butikker er det som har den i bergensområdet?

Sanney sa for siden:

jeg har prøvd meny, rema og prix.. ingen treff her heller.

Kitsu sa for siden:

Og jeg har sjekka Safari, Rema 1000, Joker og Kiwi i Bergen. Finner'n heller ikke.

Kanutten sa for siden:

:rodme: Unnskyld!!!! :o :lol:

Sikkert derfor de andre heller ikke finner denne osten. :p

Dietta sa for siden:

Unnskyldningen godtatt :klem:
Får poppe ned til sentrum en dag, og finne en butikk med litt bedre utvalg. Hvis jeg ikke finner noe der heller - kan du vente deg besøk ;)

Sanney sa for siden:

ikke engang meny på farmandstredet i tønsberg hadde... urettferdig :(

Dietta sa for siden:

Blir du med på besøk til Kanutten du også ? Vi raider kjøleskapet hennes :mad:

FrkMarge sa for siden:

:lol:

Kanutten sa for siden:

:eek:

Gjemmer all osten jeg har kjøpt.. Jeg skal lage ostefat som lunsjmat på mandag... MED smørbar cheddar.. :o Hmmm, går det an å sette hengelås på kjøleskapet? :D

Dietta sa for siden:

Tror du virkelig at en skarve hengelås er nok til å stoppe desperate damer ?
Ha, ha. Da må du tro om igjen :D

timich sa for siden:

Cheddar er en ganske vanlig ost, veldig mye brukt i England og USA som smelteost i gratenger, på burgere m.m. Litt skarpere smak enn Norvegia, veldig god. Camembert er en hvitmuggost, men den er veldig veldig mild i smak (i denne smørbare versjonen til TINE er det lite muggsmak å oppspore).

Dere andre - jeg bor på et knøttlite sted med begrenset matutvalg på den lokale butikken (og milevis til et sted med bedre utvalg), men de hadde den altså her:D

Sanney sa for siden:

mamman min jobber på meny, så hun skulle høre om de skulle ta den inn. de hadde den som vareprøve i august, men det var visst ikke sikkert om de skulle ha den.. kommer ny butikk rundt hjørnet her til torsdag, en kiwi, så skal se der da.
de andre butikkene i byen er et større prosjekt å komme til når man ikke har bil, men en butikk må da ha den... ( nå er det nå utrolig mange matbutikker i denne byen, så alle har ikke alt -.-)

Kitsu sa for siden:

Sendte mail til TINE jeg, siden ingen ser ut til å finne den her i lende. Svaret var som så:

Hjelper ikke så mye, har sjekket alle i nærheten, og ingen har.

Dolsi sa for siden:

Det er sikkert noen lavkarbofolk som har kjøpt opp hele lageret med denne osten. Ja, det er jo lite smør i butikkene også pga noen fråtser i fett :D

maysa sa for siden:

Rimi har chaddaren i hvertfall

Dietta sa for siden:

Og lenger opp i tråden ser vi hvem synderen er.... ;)

Okie sa for siden:

Jeg leter og leter... ja jeg må jo prøve denne osten da når den ikke er å få tak i hehe...:o

Og i dag hamstret jeg fløte og rømme til å lage smør selv for her er det nemlig også tomt for smør ;) og melken som blir igjen tror jeg blir ost...

Sanney sa for siden:

ingen av våre to prix butikker hadde den. skuff. ica super er et prosjekt å komme til, og begge rimi'ene ligger et stykke unna. jaja, hva gjør man ikke for ost :p

Lemen sa for siden:

Jeg har kjøpt den med camembert på Mega, synes ikke den var noe godt, så jeg har ikke videre lyst å prøve de andre. Vil heller ha en vanlig camembert. :o

Dolsi sa for siden:

Det er iallefall ikke meg, for jeg lever på lite fett :D

Sanney sa for siden:

jeg fant cheddaren på den ene rimien :D de hadde ikke de andre to dog.

Kanutten sa for siden:

Jeg tror Dietta mente meg. :rodme: :love:

Kanutten sa for siden:

Moi?? Ikke kokken Moi da, men MEG?? :rodme:

Dietta sa for siden:

Ja gjett !!! :p DEG - DEG - DEG :D
Forøvrig kan du vente deg besøk ganske snart. Her er det ikke hverken smørbar cheddar eller bremykt å oppdrive. Du er jo fantastisk flink og har laget deilig smør i dag, så nå kommer jeg........ :eek:
(P.S. Send adresse på pm så jeg finner fram......)

Kitsu sa for siden:

Ingen å finne på noen av Rimiene eller Icaene rundt her. Men heldigvis har de i alle fall smør igjen enda, jeg har ikke klart å tømme de helt. Kanskje det er det som er greia, halve landet får smør, halve smøreost?

Sanney sa for siden:

Jeg har både smør og ost.. men nå har byen min no sinnsykt med matbutikker i forhold til folketallet (pendlere og ferjetrafikk har skylda). men nå er det bare en av ca 7 butikker som har den osten..

danielve sa for siden:

Hos oss ligger de stort sett overalt. Bruker de til alt mulig, dipp, saus, i grateng og faktisk ofte med skje rett ut av boksen.... himmelsk

Babycherry sa for siden:

Fant den på Coop Obs i Ålesund! :)

Supah sa for siden:

Jeg fant den i dag på Coop Extra på Vestkanten! :smile: Så du får ta deg en tur der!

Kitsu sa for siden:

Laaaaangt! Hehe.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.