Åh, du salige... Hvis du er glad i smeltet cheddarost så anbefaler jeg denne. Driiiiitgod syns jeg da:D Har foreløpig ikke forsket så mye på hva den kan brukes til, men passer iallfall bra som vanlig smøreost eller som dipp til grønnsaker:)
De er kjempegode,,men finner de ikke på nærbutikkene her jeg bor. Kjøpte flere på Matdagene på rådhusplassen i september, med har ikke sett dem etterpå.
Jeg har spist opp alle dem jeg kjøpte.. :rodme: Blåmuggosten blandet jeg med rømme, det ble knallgodt! Ooog blåmuggosten hadde jeg oppi Ramsays eggerøre i tillegg til litt rømme, det ble også knallgodt! :sikle:
Jeg skal til helga prøve lage ostesuffle med en av disse. :ja:
Jeg er i utgangspunktet veldig glad i ost, men ikke så bevandra. Kan noen av de kloke hodene her forklare meg hvordan cheddar og camembert smaker? Sånn mugg-greier tror jeg er litt for vidrekomment for min del ;)
Unnskyldningen godtatt :klem:
Får poppe ned til sentrum en dag, og finne en butikk med litt bedre utvalg. Hvis jeg ikke finner noe der heller - kan du vente deg besøk ;)
Gjemmer all osten jeg har kjøpt.. Jeg skal lage ostefat som lunsjmat på mandag... MED smørbar cheddar.. :o Hmmm, går det an å sette hengelås på kjøleskapet? :D
Cheddar er en ganske vanlig ost, veldig mye brukt i England og USA som smelteost i gratenger, på burgere m.m. Litt skarpere smak enn Norvegia, veldig god. Camembert er en hvitmuggost, men den er veldig veldig mild i smak (i denne smørbare versjonen til TINE er det lite muggsmak å oppspore).
Dere andre - jeg bor på et knøttlite sted med begrenset matutvalg på den lokale butikken (og milevis til et sted med bedre utvalg), men de hadde den altså her:D
mamman min jobber på meny, så hun skulle høre om de skulle ta den inn. de hadde den som vareprøve i august, men det var visst ikke sikkert om de skulle ha den.. kommer ny butikk rundt hjørnet her til torsdag, en kiwi, så skal se der da.
de andre butikkene i byen er et større prosjekt å komme til når man ikke har bil, men en butikk må da ha den... ( nå er det nå utrolig mange matbutikker i denne byen, så alle har ikke alt -.-)
ingen av våre to prix butikker hadde den. skuff. ica super er et prosjekt å komme til, og begge rimi'ene ligger et stykke unna. jaja, hva gjør man ikke for ost :p
Jeg har kjøpt den med camembert på Mega, synes ikke den var noe godt, så jeg har ikke videre lyst å prøve de andre. Vil heller ha en vanlig camembert. :o
Ja gjett !!! :p DEG - DEG - DEG :D
Forøvrig kan du vente deg besøk ganske snart. Her er det ikke hverken smørbar cheddar eller bremykt å oppdrive. Du er jo fantastisk flink og har laget deilig smør i dag, så nå kommer jeg........ :eek:
(P.S. Send adresse på pm så jeg finner fram......)
Ingen å finne på noen av Rimiene eller Icaene rundt her. Men heldigvis har de i alle fall smør igjen enda, jeg har ikke klart å tømme de helt. Kanskje det er det som er greia, halve landet får smør, halve smøreost?
Jeg har både smør og ost.. men nå har byen min no sinnsykt med matbutikker i forhold til folketallet (pendlere og ferjetrafikk har skylda). men nå er det bare en av ca 7 butikker som har den osten..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.