rut311 sa for siden:
til hele 122 kr på apoteke!:eek: Holdt på å få sjokk, da boksen inneholder 20 gr!
Er det virkelig så dyrt, eller har jeg blitt lurt?
Det var "indisk tragant"
rut311 sa for siden:
til hele 122 kr på apoteke!:eek: Holdt på å få sjokk, da boksen inneholder 20 gr!
Er det virkelig så dyrt, eller har jeg blitt lurt?
Det var "indisk tragant"
Gerd sa for siden:
er dyr ja.
Men jeg har hatt mitt glass i 2 år da... er ikke så mye man bruker.
rut311 sa for siden:
Er godt det da iallefall. :)
tess81 sa for siden:
hvor mye karbo er det i det da???
Gerd sa for siden:
aner ikke. men det lille man bruker, slår ikke ut på vekta en gang.
Zillah sa for siden:
Ein knivsodd her og ein knivsodd der veg ikkje stort.
Alynna sa for siden:
Jeg kjøpte en boks for over ti år siden og det er omtrent det eneste jeg har fra den tiden som ikke er brukt opp eller kastet. Man merker knapt at man bruker noe.
rut311 sa for siden:
Men hvordan fungerer traganten egentlig? hvordan bruker man det?
Gerd sa for siden:
Har litt i f.eks hjemmelaget marsipan for å få den seigere. :)
rut311 sa for siden:
Tenkte jeg skulle prøve bountyen din Gerd, når vi bikker over til desember:)
Gerd sa for siden:
Ja, den ble god :)
:D
Michellina sa for siden:
Jeg har vært på flere apotek som alle er utsolgt for tragant, og de sier at det er tomt fra leverandøren.
Er det noen som vet om en erstatning for tragant?
tess81 sa for siden:
Ja de har vært tomme det e har spurt også :(
Jabba sa for siden:
Jeg har også kjøpt tragant - tenkte jeg ville prøve meg på kransekakestenger....
Betalte 129,- tror jeg......var iallefall dyrt..... :-)
Men verd det hvis stengene blir seige.....
rut311 sa for siden:
For å være helt ærlig så syns ikke jeg traganten har noe effekt, og hvertfall ikke seig-effekt. Jeg laget kransekakestenger, og de ble ikke seige, men kanskje noe mykere.
VSB sa for siden:
Jeg har samme erfaring.
Alynna sa for siden:
Humm, jeg startet med å bruke tragant i eggehvite + melis -blanding og det fikk glasuren til å oppføre seg som en mellomting av marsipan og tyggegummi :P Jeg laget såkalte sukkerblomster av det, som likner på marsipanblomster, men massen er mye mer formbar, så man får blomster som ser ekte ut.
[img]http://tinyurl.com/d9yk3wq[/img]
Jeg lager ikke så fine blomster altså, for all del, men det viser at man kan få en ganske løs og slapp røre, til å bli fast og seig :P
[img]http://www.cakeswebake.com/photo/gum-paste-flowers-contest-104/next?context=user[/img]
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.