Nelly sa for siden:
Jeg tror jeg får hodepine av ketolyse. Trodde kanskje det var stress, men merker at så fort jeg spiser LITT karber så forsvinner hodepinen fort... Noen andre som har opplevd dette? Noen gode råd? Har gått 2 mnd på lavkarbo.
Nelly sa for siden:
Jeg tror jeg får hodepine av ketolyse. Trodde kanskje det var stress, men merker at så fort jeg spiser LITT karber så forsvinner hodepinen fort... Noen andre som har opplevd dette? Noen gode råd? Har gått 2 mnd på lavkarbo.
Zincite sa for siden:
Det kan være ketosen - kanskje kroppen din har det bedre med litt mere karbohydrater. Det kan også være at vannbehovet ditt øker i ketose. Eller at du trenger tilskudd av magnesium eller andre salter når du kommer/er i ketose over en stund.
Bruker du ketolysetilskuddene? Jeg ville prøvd både å øke vanninntaket og magnesiuminntaket før jeg kuttet ut ketolyse :)
Håper du finner en god løsning for deg :)
Kanutten sa for siden:
Jeg hadde det slik.. Jeg måtte øke på karber for ikke være dårlig. Jeg økte fra ca 15-20 karber til 30-50. Selv om jeg økte til 50 karber var jeg fremdeles i ketose, men hodepinen, svimmelheten og tunnellsynet ble borte. Jeg VET at jeg ikke kan være omtrent uten karber for da blir jeg dårlig. Jeg har prøvd mange ganger å kutte ned til 15, men både erfarte lavkarboår på baken samt mer forskning som kommer hele tiden om lavkarbo tilsier at det gjør ikke noe at jeg ikke er helt nede i 15-20 karber; det funker uansett! :heia:
Gerd sa for siden:
Spiser du ikke karber på ketolysekuren?
Nelly sa for siden:
Jo litt, men holder meg til ca 10. Men når jeg har økt over det forsvinner hodepinen.
Gerd sa for siden:
I det hele så er det bedre å ligge på mellom 15 og 20 karber dagen ( etter 4 uker kan du øke.står i boka) De fleste karber skal komme fra grønnsaker.
Både for variasjonsmuligheter og for at kroppen trenger næringen :ja:
Nelly sa for siden:
Hodepinen er borte nå. Ligger på 15-20 karber om dagen. Så det er flott:)
Gerd sa for siden:
Det er bra :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.