< Tilbake til oversikten

Hvor kjøpe KitchenAid kjøkkenmaskin?

nellie sa for siden:

De er hvertfall dyre som stein:p

Nupsida sa for siden:

Oi, var visst litt dyre ja! Men, de er jo så gode også!

kennygirl sa for siden:

Har lenge gått og sikla på de lekre kjøkkenmaskinene! Hadde vært så kult å hadd en slik i rosa på kjøkkenbenken :hearts:

Carisma sa for siden:

Er de? De har kommet vesentlig dårligere ut enn andre tilsvarende på tester.

Photobscura sa for siden:

Jeg kan skjønne at noen faller for Kitchen Aid-designet, men som Carisma sier så kommer de ikke så veldig bra ut i test, eller helt greit. Skulle jeg først ha investert i en skikkelig kjøkkenmaskin i sånne prisklasser ville jeg gått for en Kenwood! Mamma hadde sin forrige i over tjue år før den knela og hun måtte kjøpe ny. Ikke minst kan du fort spare en tusenlapp eller to i forhold til KA.

Se test fra Teknisk Ukeblad her!

mayeliz sa for siden:

Jeg har den og en Boch Prof. Mum, og jeg er aldri i tvil om hvilken som er best og mest annvendelig. Det er ikke Kitchen Aid`n :/

nellie sa for siden:

Kenwood:love: min største drøm!!

Nupsida sa for siden:

Jeg har ihvertfall vært kjempefornøyd med den jeg lånte av tanta mi ;)

Zincite sa for siden:

Prisjakt.no er et greit sted å søke på mye forskjellig :)
Skal ikke legge meg opp i hva du har lyst på :p

Alynna sa for siden:

Her i landet koster de 6000 og opp til 9000 eller noe sånt avhengig av finish og utstyrspakker. Mener Kitchn hadde kampanje på akkurat den rosa (om det er det du ser etter) nå da jeg gikk forbi på senteret.

I USA får du de for $250 i butikken, 1400 kroner (artisan-varianten) og er ikke regnet som noe spesielt, helt ordinært. Gadd ikke dra med meg en hjem denne gangen da jeg hadde mer enn nok i kofferten.

Ikke bestill fra en utenlandsk nettside med mindre du er 100% sikker på at det er en beregnet på europeisk spenning. (Med mindre du eier et lokomotiv av en transformator slik som jeg har ;) )

Alynna sa for siden:

Kenwood er bedre som mange sier forøvrig, vokste opp med den. Men det blir jo å vekte design vs brukbarhet.

Nupsida sa for siden:

Har aldri vurdert kenwood eller noe slikt siden jeg har vært så fornøyd med Kitchenaid sin. Men, hvilken kenwoodmaskin er det dere snakker så veldig varmt om? Er den billigere, eller bedre? Eller begge deler? Del gjerne altså, siden er så bra! ;)

r.o sa for siden:

Kenwood Major er den som du overfører til din datter i fremtiden:) Skal vare hele livet. Finnes i mange forskjellige varianter og styrke. Kjøpte min i hvit variant med 900W styrke(inkl blender) på tilbud hos Elkjøp. Pris: 1595:). Sjekket prisen på nettbutikken til Ekjøp og lokale butikken ga da samme pris! Finnes også i børstet stål. Kjempemaskin og stilig også! Har den oppstilt og klar til bruk på benken hele tiden. Tar litt plass.

Alynna sa for siden:

Kenwood'en ser ganske nøytral ut. Et litt traustere valg, men enklere å jobbe med og sterkere motor, og bedre form på bolle og redskap når du baker. På 80-tallet da mamma kjøpte sin, synes jeg den så moderne ut, og at Kitchen Aid (en annen familie som hadde) så skikkelig retro 70-tall med sære farger, og gammeldags ut. I dag ser Kitchen Aid moderne ut igjen, og Kenwood litt mere gammeldags. Men sånt forandrer seg hele tiden.

Motoreffekten har faktisk mye å si for kvalitet og prestasjon på en slik dings, greit å være obs på.

ftdmia sa for siden:

Kenwood major er den du får mest for pengene i forhold til kvalitet. Den vanlige hvite er jo kjempebillig. De har også noen i stål med ekstra stor motor, men da blir det opp på samme prisen som kitchen aid.

Kenwood har jo også en mixer i k-mix serien som ligner mer i design på kitch'naid. Til den får du også veldig fin vannkoker og brødrister som matcher.

Carisma sa for siden:

Det var faktisk en butikkselger som a det til meg da jeg siklet på en KA blender. Hvis du skal ha pynt til benken anbefaler jeg Kitchen Aid, sa han, men om du skal ha noe med effekt ville jeg gått for noe annet. Endte med at vi kjøpte en som kostet en tredel, men i følge han gjorde en mye bedre jobb.

LaLa77 sa for siden:

Jeg har både KA kjøkkenmaskin og blender.
Skal du bare bake fungerer maskinen veldig bra, men det er en del funksjoner du må kjøpe dyrt ved siden av. Blenderen har jeg rett og slett tatt med på hytta, for vi brukte den så lite.
Jeg har kjøpt en magemix kjøkkenmaskin ved siden av, og har man den + KA maskinen så har man en perfekt kombo. Men ja, en latterlig dyr kombo som kommer på over 10 000,- til sammen.

De holder i en evighet, og det er 0 slitasje men det kommer jo helt an på hvor "psyk i hodet" man er når det kommer til kjøkkenutstyr :)

senorita sa for siden:

har kenwood sin,, kjempefornøyd, men den er jo ikke like stilig som kitchen aid sin.. men litt billigere er den jo :)

fiffi sa for siden:

Kenwood har kommet med en lignende design som Kitchen Aid nå.

Har forøvrig hatt min Kenwood Major siden jeg giftet meg i 1975! Den er fortsatt helt uunnværlig... :)

Aline sa for siden:

Jeg kjøpte en ny kenwood (nesten ny, brukt to ganger) på finn.no. Børstet stål, halv pris. Kjempefornøyd!
Sjekk finn.no er mitt tips :ja:

Huldr sa for siden:

KitchenAid er unektelig en stilig kjøkkendings, da ... ;)

Photobscura sa for siden:

Det får'n si! Får man Dali som husmaler på kjøpet? :D

Carisma sa for siden:

Jeg føler at jeg burde hatt litt mer American Diner stil på kjøkkenet for å ha sånn. Det er jo det kjekke med kenwooden, den er akkurat så stygg at den ikke kan stå framme, så da kan man ha hva slags stil man vil på resten :rolleyes: (jeg bare trenger litt mer skapplass først...)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.