< Tilbake til oversikten

Vegetarianer

Ettigrib sa for siden:

Begynte på LCHF for ca 3 uker siden, men synes ikke det er bare lett. Hovedgrunnen er at jeg av ikke spiser kjøtt, fisk, fugl eller egg. Da står vi tilbake med grønnsaker og melkeprodukter. Leser at man kan spise nærmest ubegrenset av grønnsaker, men det blir helt feil når grønnsaker og melkeprodukter er eneste matvarene, karbohydratinntaket kan da bli alt for høyt. Er det noen som har erfaringer med vegetarisk kosthold og LCHF?

teleslynga sa for siden:

Har ikke vegetarianererfaring, men tenker at jeg ville pøst på med mye nøtter, olje, avokado osv?

Nerthus sa for siden:

Søk opp vegetarianer i søkefeltet, mener det er flere som lever vegetarisk her inne :)

Bønna200 sa for siden:

Det som er synd er at det er veldig mange fiskeretter innunder vegetar oppskrifter her. Vegetarianere spiser ikke fisk:o

shailene sa for siden:

Jeg er også vegetarianer. Spiser selv mye egg og meieriprodukter, men ser for meg at det kan bli litt ensformig uten egg. Spiser en god del Quorn og også, men det er kanskje eggehvite i det..? Tofu og TVP er jo også alternativer, finnes også andre kjøtterstatninger og soyaprodukter som har lite karbo. Usøtet soyamelk har tilnærmet null karbo, den kan du søte selv med f.eks. stevia hvis du syns den smaker vondt. Du kan også lage super sjokolademelk av soyamelk, fløte, kakaopulver og søtning. Ellers drikker jeg en proteinshake de dagene jeg er usikker på om jeg har fått i meg nok protein, og når jeg ikke orker å få i meg noe ordentlig frokost, der kan du bruke også usøtet soyamelk og fløte istede for melk for å få ned karboinnholdet.

Syns ikke du skal være redd for å ete for mye grønnsaker for at du er redd for å få i deg for mye karbohydrater, kutt heller ned på meieriproduktene, og legg til fett og proteiner fra andre kilder istede. Lavkarbo nøtter er også supert som fettkilde.

shailene sa for siden:

Ja.. Tror det er noen som har misforstått litt.. :p

macadamia79 sa for siden:

Hvorfor ikke egg? Veganere spiser ikke egg, vegetarianere kan spise egg. (Men det kan jo være mange grunner til å ikke spise det lell)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.