< Tilbake til oversikten

Oppskrifter med kjøttdeig?

Anos sa for siden:

Hei! Som fattig student blir det som regel ganske dyrt å spise lavkarbo, men i dag når jeg var i butikken så jeg at de selger kvernet kjøttdeig for bare 15,- hele denne mnd!!

Da lurer jeg på om dere har noen gode oppskrifter til meg med kjøttdeig? F.eks kjøttboller? Gjerne gi meg oppskrifter for dummies, for jeg er helt håpløs på kjøkkenet :D

j88 sa for siden:

hvilken butikk var det? det hadde passa meg veldig bra å

Anos sa for siden:

Det var på en bunnpris butikk!

amritam sa for siden:

Jeg bruker ofte bare å steke kjøttdeigen i panna sammen med noen grønnsaker i passe små biter, f.eks. paprika, squash, sopp, blomkål... Krydder etter ønske. Mot slutten kan jeg ha i en skvett med fløte og/eller jeg drysser reven ost på før jeg spiser.

Yonah sa for siden:

Det finnes masse oppskrifter her inne. Søk på kjøttboller, moussaka, kjøttsaus, tacokrydder( veldig godt og billig med taco da), kjøttkaker. Kjøttdeig er billig og godt og kan brukes til så mye.

Modezty sa for siden:

Jeg bruker mye kjøttdeig, og liker blant annet disse:

Chili Texas style

Chili con carne

Lasagne lavkarbo

Ikke kjøttdeig, men squash spaghetti som du kan ha med en kjøttsaus?

Pizza kan du lage, og fryse ned. Finnes flere oppskrifter på lavkarbo pizza bunn, har ikke prøvd så mange selv - men det kommer opp ganske mange når man søker på forumet :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.