< Tilbake til oversikten

Noen som kan tipse meg om et skikkelig lavkarbobrød?

#1

rel0ad sa for siden:

Gjerne kom med forslag til brød som har ULTRA lavt karbo inhold.

er for mye for meg å se igjennom her:)


#2

Tiki sa for siden:

Karins brød, søk på det. Det beste så langt synes jeg.


#3

Bik sa for siden:

Enig. Karins brød er kjempegodt. Du må søke på "Mitt aller beste brød".



#5

Gnab sa for siden:

Hei,

Har du prøvd Lavkarbobrød fra Funksjonell Mat? Det selges i helsekostforretninger eller på hjemmesiden til Funksjonell Mat. Det er ganske dyrt, 49-55 kr for et lite brød, men det holder lenger enn man tror da det metter godt. Pr 100 gram har det 2,7 karbohydrater, per skive ca 1 karbohydrat.


#6

Benzo sa for siden:

Lavkarbohusets økologiske brødmix. Ingen over, ingen under, det beste lk brødet, både i konsistens og smak. Koster en del, men er vel verdt prisen.
4,4 karbohydrater per 100g.



#8

Biggie Small sa for siden:

Lavkarbobrødet fra Funksjonellmat er 100% bedre enn møllerens brød i butikken på smak og konsistens (og sunt innhold!)..

For å få det mest mulig krispy;

  1. Ikke bak det i aluminiumsformen men form det etter 3 minutter med våte hender på en bakeplate.

  2. Bruk gjerne to poser til ett brød så får du bedre størrelse.

  3. Bak brødet 70 minutter, sett deretter temperaturen litt ned og la det bake 1 time til for en tørrere og enda mer vanlig brød konsistens.

  4. Strø sesamfrø på topp eller bland litt egne ting i deigen før steking for variasjon.

Biggie


#9

StineK sa for siden:

Prøver brødet fra Funksjonell Mat nå. Uten gluten/gjær så er det verdt et forsøk. Kjøpte 1 kg som gir 3 brød eller 1 brød og 8 rundstykker hos meg nå.

Etter 70 minutter på 170 grader er det mykt i skorpen så jeg skrur ned til 150 grader og lar det steke videre.


#10

sylwester sa for siden:

Proteinbrød av Nærbakst, levert på døra hos morgenlevering.no hvis du bestiller før klokka 21. To tynne skiver blir 50g og 4g karbohydrater. Vet ikke om det er greit med kostholdsfilosofi "low carbo", men det er helt greit på min LCHF.


#11

StineK sa for siden:

Proteinbrød er OK på lavkarbo etter min mening - med begrenset inntak og telling av karber.
Jeg har kjøpt proteinbrød på nærbutikken. Desverre får jeg samme mageproblemer av det som av vanlig brød. Så uaktuelt for meg.

Rundstykkene fikk 90 minutter og brødet 110. Smakte på et par rundstykker og det smakte godt.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.