Jeg var innom lavkarbosjappa på Flisa i dag, for å kjøpe sukrin.Da jeg kom hjem oppdaget jeg at det har bytta navn.På den gamle sto det Sukrin i parantes, men på den nye sto det Slankesukker:D:D:D
Kansje de ikke får lov å kalle det Sukrin?:D
Men var det fra funksjonellmat? Siden sukrin er et registrert varemerke (på godt norsk), ®, så skjønner jeg at de ikke kan kalle erytritol for sukrin hvis det er fra en annen produsent, men hvis det er samme, så høres det merkelig ut.
Nope, det er det Foseid kaller sukrin. Sukrin er jo bare et oppfunnet navn på erytritol( hm, var det sånn det skrives tro) som er riktig navn.
Foseid har kalt sukrin slankesukker i flere år.
Helt enig. Sukrin er ikke bare for folk som slanker seg, det er supert for alle som ønsker et naturlig alternativ til sukker som ikke påvirker blodsukkeret. Selv foretrekker jeg det i små doser, liker ikke så søt mat lenger.
Jeg reagerte og på navnet slankesukker.... men regna med de måtte finne et annet navn pga copyright eller noe sånt.Men de kunne valgt noe mer inkluderende da....:rolleyes:
Dette er fra spis deg slank, så det er vel derfor de valgte det navnet....;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.