Ikke helt min sterke sider eller dette med omega ditt og datt, men det går vel litt på forholdet mellom omega 3 og 6. Jeg bruker så lite majones( og planteoljer generelt) for å unngå for mye omega 6. Også tar jeg ekstra omega 3 fordi jeg ikke har sjans til å få i meg nok omega 3..
Mener det er en del i kjøtt, melvarer og solsikkeolje (det jeg kom på i farten) Man bør balansere omega 6 med omega 3, som regel er det lettere å få i seg omega 6 med de matvarene folk flest spiser, og da bør man få i seg linfrøolje, fisk, tran e.l. for å få i seg litt omega 3 også.
Det er en del snakk i media, og forsking, på en del på autoimmunforsvarsproblemer som leddbetennelser, hudsykdommer, "lekk tarm" osv, uten at jeg egentlig skal kalle meg for kompetent på området. Jeg har tidligere slitt med atopisk eksem og astma, og faren min har MS, så jeg prøver å forebygge med omega 3. Det har hjulpet på huden i det minste.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.