Har søkt rundt, men kan ikke finne noe klart svar - så beklager på forhånd om det allerede finnes et svar. :)
MEN altså, jeg har hørt litt forskjelllig her, både at man kan kombinere de, men også at de slår hverandre litt ihjel om man tar de sammen, slik at man bør ta feks et par månder av hver og veksle på.
Noen som har erfaringer eller svar?
I dag tar jeg, chlorella, spirulina og green kamut wheatgras - alle i pulver. Hvilken nyyydelig smak! :confused:
Det blir ofte anbefalt å ta dette sammen, de vil ikke ødelegge vitkning av hverandre, de vil heller forsterke virkningen. Men har man ikke brukt noen av de før, kan det være greit å vende kroppen til dette, ved å bruke veldig små doser, og kan være greit å bruke kun en av de i en ukes tid, siden de begge er utrensende. Men har man brukt de en stund så kan man absolutt bruke begge deler samtidig.
Jeg har fått anbefalt å ta purly green og spirulina daglig - og hvis jeg har behov for litt ekstra "opprenskning" bytte spirulina med Chlorella en dag eller to i uka. Men har nå gått på det et par måneder daglig, og ser da at effekten er mindre og vil gjerne tro som skrevet over her at du da fint takler å ta begge deler sammen.
Ernæringsmessig overdose er vel ikke så lett å få med en kombinasjon, men plutselig store doser vil nok kunne gi ubehag pga utrensningen som skjer. Så en opptrapping av doser er nok lurt.
Hva er egentlig effekten av sånne tilskudd? Er den "følbar", liksom? Eller tar dere det bare for at det er sunt?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.