< Tilbake til oversikten

Spesial nøtteblanding

fudge sa for siden:

Jeg har spist spesial nøtteblanding fra den lille nøttefabrikken i god tro om at denne inneholder 10 g karbo, 0 g sukkerarter, slik det bestandig har stått på posen. Men jommen står det nå at den inneholder 19 g karbo og 4 g sukkerarter. Kan dette stemme?

Jeg mener, den inneholder macadamia, mandler, cashew og peanøtter - cashew inneholder vel ca 18 g karbo per 100 g og de andre mindre. Og sukker i nøtter?

Noen som vet? Den lille nøttefabrikkens side har ingen info :/

Kitsu sa for siden:

Er det i ny, grønn forpakning? De har begynt å inkludere fiber i kh på pakkene sine.

Photobscura sa for siden:

Macadamia: 3 gram pr 100, mandler 7 gram, cashew 18, peanøtter 11.
JEG antar at den første merkinga var den som var riktig i forhold til fibermengde, og at 10 gram representerte et snitt. Skjønner ikke hvorfor Den Lillle Nøttefabrikken har begynt å tulle med dette, man oppgir ikke fiber i karbohydratmengden på varedeklarasjonen i Norge. Merkelig.

Tiki sa for siden:

Har også registrert denne endringen på Paranøttene deres, og jakta etter de gamle pakkene. Men leste på en blogg som hadde sendt Mail til de, at de har begynt å registrere fiber som kan trekkes fra ja. Tullete og forvirrende.

De skjønner ikke sitt eget beste, skremmer vekk mange lavkarbo kunder med dette.

Kitsu sa for siden:

Sendte de mail jeg og, og ja, svaret jeg fikk var basically at de nå bruker de amerikanske tallene, med fiber inkludert. Vet ikke hvorfor de velger å være så spesielle, altså...

fudge sa for siden:

Ja, det var jo forvirrende. Merkelig å gjøre det når alle andre ikke oppgir fiberinnholdet. Men da satser jeg på at alt er greit og at jeg fortsatt kan spise litt av nøtteblandingen :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.