< Tilbake til oversikten

Nødderoulade med blåbær

ninaPCOliv sa for siden:

Jeg vil gerne dele en af mine bedste opskrifter med jer:). Håber I kan lide den;) og kan oversætte den til norsk. I kan finde originalopskriften og billed på min blogg pcoliv.dk/n%c3%b8dderoulade-med-blabaer/ Jeg kan desværre ikke finde ud af at lægge billed på her.

Nødderoulade med blåbær
4 Æg
100 g Sukrin
100 g Mandelmel (køb)
50 g Hasselnøddemel
1 tsk. Vanilje
1 tsk. Bagepulver

Blåbærfyld er bare blåbær, der er kogt med lidt sukrin (efter smag). Og tilsat lidt maizena.

Pisk æggene og sukrinen sammen til en tyk masse. Tilsæt mandelmel, nøddemel, bagepulver og vanilje. Rør det hele godt sammen. Forbered 1 bageplader med smurt bagepapir. Hæld dejen ud på bagepladen. Lav den firkantet (hele bagepladen) ved hjælp af en dejskraber. Bag bunden i en 200 grader varm ovn i ca. 10 minutter. Kun til den er gylden. Med det samme (altså mens bunden er varm), smøres blåbærene ud over og den rulles sammen, ved hjælp af bagepapiret. Rul rouladen i lidt sukrin. Lad den afkøle og skær i skiver. Smager godt med flødeskum til;-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.