Skal på et arrangement hvor det skal serveres gryterett.Regner med det er posevariant. Så hvor farlig er gryterett. Er det sånn totalt fy fy, eller er det slik at det går for en gangs skyld, eller hva?
Jeg har gått på ketolyse i snart 9 mnd, men stått stille det siste halvåret, så vil en liten porsjon ødelegge mye? jeg står bare stille uansett.....
Sitter og funderer på om jeg skal lage meg noen knekkebrød og spise, eller ta litt gryterett.... skal være kaker og, men da tar jeg ihvertfall med medbrakt.
Hvis jeg var deg så ville jeg tatt meg en liter porsjon gryterett jeg. :smile:
Jeg har ikke helt oversikt over karbohydratinnholdet, men jeg har sett noen som ligger rundt 6-7 gram per 100.. Det er ikke så ille dersom du holder deg til en liten porsjon. Dersom du skulle være så heldig at de f.eks serverer en salat ved siden av, så forsyn deg med mye salat, og bare litt gryte :smile:
For én gangs skyld - i et 9 måneders perspektiv - spiller det overhodet ingen rolle om du spiser Toros posegryte hvis du har lyst. Det er viktig å beholde perspektivet på de riktige tingene.
Det er sant. Jeg som vegetarianer er så vant med å måtte ta med meg egen mat på slike ting, at jeg ikke tenker over det engang. Cluet er vel å unngå at en gang iblant blir til hver lørdag, som blir til fredag-søndag, osv.. :p
Hadde også spist det. Skal på et arrangement i slutten av mnd der det skal serveres (lys) lapskaus. Forslaget var suppe, men dette er åpen dag på en skole, så vi tok en rask sjefsavgjørelse at lapskaus måtte være bedre. Syns jeg ser masse unger med mer eller mindre kontroll fly rundt med suppe i tallerkenen. Da ville det blitt mye opptørk etterpå. Lapskaus er populært blant ungene her. Ikke helt lavkarbo, men det er i det minste ikke posemat.
Føler meg litt sånn småsær som tar med egen mat, men de er egentlig vant med det nå.Er ikke sær av natur, når det gjelder mat, så da er det så unormalt av meg å være slik.Men samtidig vil jeg ha respekt for valget jeg har tatt and livsstil....selv om jeg har fått "ufine" kommentarer, på at at jeg TØR å drive med det der.....blæh.... jeg hadde helt fine verdier på alt viktigt på siste sjekk,så det så....blodsukkeret var såååå fint, sa legen. Så det er nok noen som tenker "sitt". men de om det... jeg har bakt muffins i dag, og laget Bali Kyllinggryte, fra oppskrift her inne.Så jeg kan ta med i morgen, passe på å spare litt til i morgen.Så da blir det nok jeg som har den fineste maten.:D
Må tenke på hva jeg skal.Er litt lei av å rette meg etter andre og......
Jeg er helt enig med de som sier at litt gryterett en dag i et 9 mnd perspektiv helt sikkert ikke betyr noe.
Men rent personlig tenker jeg på en helt annen måte: Når en slik situasjon dukker opp, tenker jeg: Er det verdt det??? For meg ville definitivt ikke en Toro gryterett vært verdt det. -Men det er jo selvfølgelig smak og behag.... Det er kanskje det du må gjøre opp med deg selv, er maten du får og situasjonen du skal være i verdt den utskjeielsen. Hvis svare er ja, så gir det seg jo selv. Hvis svaret er nei, ville jeg heller tatt med noe mat selv. Hjemmelaget biff stroganoff eller annen hjemmelaget lavkarbo gryterett med masse kjøtt, grønnsaker og rømme/fløte, smaker jo myyyye bedre enn posegryte;)
Lykke til, uansett hva du velger:)
Jeg er såååå enig, som om jeg skulle skevet det selv.Det er den tankgangen som gjør at jeg i de 9 månedene har rørt hverken en liten ting fra ungenes godtepose, eller et ørlite stykke vanlig kake i selskap.For det er virkelig ikke verdt det.....og det er jeg stolt over, for jeg har slitt med tvangsspising og trøstespising i over 20 år.og har vært en sucker for søte ting....
Det går en sånn liten fanden i meg og, vil ha respekt og anerkjennelse for den jobben jeg har gjort de siste 9 månedene. Hadde jeg hatt cøliaki eller noe annet, hadde det vært helt anerkjent at jeg tok med eget......tror nok publisiteten på lavkarbo har ødelagt litt altså, folk leser litt her og litt der, og har egentlig ikke peiling på hva det går ut på.grrrr....
Du fortjener virkelig den respekten og anerkjennelsen!!! Gi den til deg selv! - Og du får den hver dag her inne:klem: Ta med din egen mat, kos deg masse på festen og vær stolt av deg selv, du!
Men jeg vil si det er litt forskjell på hva man skjeier ut med og jeg, jeg skjeia ut på Bacalao og følte det var totalt verd det, mens Toro er litt sånn derre.. Er det egentlig mat?
Det må igrunn være opptil hver enkelt og situasjonen, synes jeg :)
Om TS spiser et skikkelig måltid først og passer litt ekstra på karbene, så er det ikke (for folk flest) verdens undergang med litt Toro.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.