< Tilbake til oversikten

Oppskrift, anyone? (Brød/kjeks/knekkebrød)

Bamsemumsen sa for siden:

Hei :)

Jeg startet med lavkarbo for 6 uker siden og har gått ned 5 kg,er veldig fornøyd selv:) MEN,jeg har alltid vært veldig glad i brød,pasta,poteter..alt som er fy-fy for meg nå!Føler at jeg snart kommer til å gå på en smell om jeg ikke finner meg en "erstatning" siden jeg har holdt meg helt borte fra alt dette.

Jeg har funnet enormt mange bra oppskrifter på brød og kjeks o.l som jeg har lyst til å prøve.Saken er bare den at jeg har flyttet til utlandet og alt "hokuspokuset" som skal være oppi finner jeg ikke:(
Savner veeeldig å spise noe jeg kan ha pålegg på på morgenen!

Er det noen her inne som har oppskrift på kjeks,knekkebrød,brød osv som ikke inneholder ting man kun finner på helsekosten?

Blir veldig glad for svar:D

Okie sa for siden:

Nannahs supergode knekkebrød. Har ikke lært å legge inn link, men du finner oppskrift her inne. Osteknekkis likeså. De har jeg rett og slett for mye dilla på rett og slett:o Og jeg må skryte av sellerirot røsti namnam... passer kjempe godt til feks. kylling.

Tusen takk for svar;)

Knekkebrødene inneholdt dessverre fiberhusk(det får jeg ikke tak i) men osteknekkissene så kjempegode ut:rolleyes: Og røsti,det skal jeg prøve til uka,godt med litt variasjon...

Bik sa for siden:

Det finnes nok fiberhusk der, men så er det bare å vite hva det heter....

Okie sa for siden:

Fiberhusk fins nok men heter sannsynligvis noe annet. Men egg oppi går sikkert, og kanskje bare eggehvite men ville nok ha spist de fort. Kanskje om linfrøa blir knust og ligger oppi noen spiseskjeer med vann (istedetfor 5dl og fiberhusk) så hadde det blitt klissete nok? Vet ikke, men det vet sikkert noen andre:D

Brimstone sa for siden:

Fiberhusk heter Psyllium Husk på engelsk iallefall :)

Åh her var det mye godt:)

Tusen takk for hjelp.Har notert ned fiber husk,skal innom en helsekost og prøve igjen.

Ingen av de norske nettbutikkene jeg har funnet sender til Spania,og når man ikke snakker spansk i tillegg så er det jammen ikke lett å finne frem på helsekosten:nedfor:

Yonah sa for siden:

Null problem uten fiberhusk. Svigermor har bakt disse i snart 2 år og bruker 2 egg istedenfor og hennes knekkebrød er like gode som med fiberhusk.

Yonah sa for siden:

De holder i ukevis laget på egg. Jeg har prøvd. Bare bytter ut noe av vannet med egg og kutter fiberhusk. De blir like bra og holder seg lenge.

~Penny~ sa for siden:

Psyllium husk (powder) selges veldig billig på iherb.com og de sender nok til Spania også :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.