< Tilbake til oversikten

Ny på detta

lillahumle sa for siden:

kan man spise "for mye" fett??
begynte på kuren for 3 uker siden og gikk ned 3 kg..fortsetter nå med mindre karbo en jeg startet med 30 g ca..nå ned i 15 ca..håper vekta fortsetter å gå nedover..kjenner jeg har fått mer energi og føler meg bedre..men ennå 7 kg som skal vekk..snakket med ei jeg kjenner og fikk beskjeden at jeg spiser for lite fett!! og jeg som syntes jeg var så flink..så da begynner man litt på frisk og med MYE mer fett og håper på resultatet..ikke hver dag jeg har hatt positivt utslag på ketolyse stixene men vekta har jo gått ned så dette er jo positivt??

langaard sa for siden:

Blir lettere og gi råd, om du kan legge ut hva du spiser i løpet av en dag :)

TigerTove sa for siden:

Så lenge du holder deg under 72g KH om dagen skal det ikke være farlig og heller ikke nødvendig å begrense seg. "Faren" for normalvektige er at kroppen forbrenner det ekstra fettet den får tilført istedet for sitt eget.

Ketostix er det mange meninger om, jeg følger ikke ketolyse og har aldri skjenket stix en tanke. Uansett er det ikke et must å være i ketose for å gå ned i vekt :)

Forøvrig ligger det masse fin info her. Linken er til "nybegynnertråden".

Lykke til!!

Modezty sa for siden:

Kommer an på hva du mener med for lite fett? Du kan også få i deg "for mye" fett, men da må vi sikkert ha noen eksempler på dagsmenyen din :)

lillahumle sa for siden:

frokost:
2 knekkebrød med dansk salami (0 karb i)

Lunch: 3 knekkebrød med dansk salami/ baconost,

middag:
kjøtt eller fisk med salat og litt dressing

kvelds: omelett med kremfløte og greddost og bacon.

TigerTove sa for siden:

Hvor er grønnsakene? Salat er dessverre mest vann og gir ikke stort av vitaminer og mineraler. Prøv med for eks rømmedipp og grønnsaksstaver til lunch/kvelds eller spinat/brokkoli/paprika i omeletten, sellerirot kan brukes i alle oppskrifter der du ellers ville brukt potet og wok er en lett, rask og god måte å få i seg nok grønt på :)

ketoseprinsen sa for siden:

Jeg har lest flere steder at hvis du spiser brokkoli så behøver du i teorien ikke å spise noen andre grønnsaker da det inneholder alt du trenger av vitaminer. Hvis jeg har slurvet litt med grønnsakene(jeg spiser mye salat) så slenger jeg i meg 100gram brokkoli :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.