Namba sa for siden:
Butikkene går jo tom for creme fraishe og meierismør!! Hva skal jeg gjøre da da? Mat blir ikke den samme uten.
Namba sa for siden:
Butikkene går jo tom for creme fraishe og meierismør!! Hva skal jeg gjøre da da? Mat blir ikke den samme uten.
langaard sa for siden:
Blir vel å kjøpe seg et lite småbruk, og anskaffe noen kyr:p
nellie sa for siden:
Hamstre når man har muligheten:p
Carisma sa for siden:
Jeg tenkte på det da Fedon sa man kune steke i Delfiafett på God Morgen Norge, at nå kommer Delfiafettet også til å bli revet vekk :rolleyes:
Cherry sa for siden:
Lage smør sjøl?
TigerTove sa for siden:
Intet stort tap for min del, riv det gjerne vekk :D
Men jeg må si jeg ble litt lang i maska da jeg kom på butikker i går og ikke fikk 1/2kg meierismør, men kun 250g i sånn papp.
lucifine sa for siden:
Trodde delfiafett var et neinei?
nellie sa for siden:
Klarnet smør, får man kjøpt det på innvandrerbutikker?
Tiril77 sa for siden:
Kalles visst også for Ghee ;)
nellie sa for siden:
Jeps. Hadde vært moro å prøve, men giddern`te lage selv.
Carisma sa for siden:
:ja:
Dietta sa for siden:
Var på min lokale Meny butikk i dag - og der venter de tydelighvis innrykk av lavkarbere. SÅ mye meierismør er det lenge siden jeg har sett.
Bare si ifra hvis dere trenger hjelp - jeg sender :p:p
TigerTove sa for siden:
Da trodde du riktig :)
Carisma sa for siden:
Trodde jeg også, men han anbefalte det fremfor oljer å steke i. Mener å ha hørt at kokkosolje ikke blir ødelagt slik olje blir?
nellie sa for siden:
Her er artikkelen fra dagens Fedonopptreden:)
www.tv2.no/gmn/fedon-disse-matoljene-skal-du-bruke-3625125.html
Kanskje det er noe der dere kan bruke.
Kitsu sa for siden:
Jeg føler meg litt skyldig her, siden min lokale Joker er en av de butikkene som har vært i media ang. at de har gått tom for div. meieriprodukter. Men seriøst, butikken selger Cocosa, fiberhusk, sukrin, jbkm, lavkarbobrødet til Mølleren, etc. De legger opp til at jeg skal handle der!
Marina sa for siden:
Her i nærområdet varierer det veldig. Den ene butikken er konstant tom for smør, den andre (200m bortenfor) har forstått at de må ta inn MYE. Har aldri sett så mye smør på ett sted! Et halvt kjøleskap med bordsmør og vanlig smør :smile:
fiffi sa for siden:
Jeg er også nysgjerrig på Delfiafett. Brukte det til steking i dag, og det smakte helt ok. Men jeg føler meg ikke helt sikker på det.. På en annen side har jeg jo brukt smør som har brent seg også, og det er da ihvertfall fy-fy?? :confused:
Andre som har erfaring med Delfia?
blucher sa for siden:
Var i butikk jeg sjelden er i, i dag, og der var det tomt for både 1/2 kg meierismør og Bremykt... Samme sak på min vanlige butikk nå i helgen som var. Mulig jeg snart får panikk nå... ;) Barna er allerede tomme for Bremykt og nekter å spise meierismør (som jeg heldigvis har litt igjen av ennå). Og jeg nekter dem jo å spise margarin - det skal ikke være lett ;)
Mariann S sa for siden:
Her har det vore tomt for både creme fraiche, rømme og bremykt fleire gonga både på Rema, Kiwi og Mega. Kjøper alltid inn litt ekstra :)
Alynna sa for siden:
Fant kremfløte som hadde siste holdbarhetsdato til 5 kr pakken på Ultra for noen dager siden :) De har tydeligvis ikke dette problemet. Fint for meg, jeg kjøpte masse og frøs ned. Ikke til pisking, men til saus og gryte osv. er det null problem med fryst fløte.
Nupsida sa for siden:
Her der jeg bor er det hvertfal ikke mangel på smør og andre meieriprodukter :P Tror ikke lavkarbo-trenden har nådd bondebyen ennda :P
nellie sa for siden:
Fløte trenger man ikke bekymre seg over.:)
Jeg spurte på Kiwi, og han der sa at grunnen til at det var så tomt for smør var at det var mer fortjeneste i å selge fløten, enn å lage den om til smør.
Namba sa for siden:
På butikken jeg jobber i står det at meieriene ikke har nok fett til å lage nok av alle disse helfete variantene pga at etterspørselen er så stor. Kiwien jeg handler på har nesten aldri CF og rømme, bare lettvarianten.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.