< Tilbake til oversikten

God pizzabunn?

kitekatt sa for siden:

Prøvde på lørdag en jeg kjøpte på helsekosten...Pizza ala Adamo. Den var GRUUUUSOM!!! Jeg klarte ikke spise den og spiste bare fyllet. Skikkelig nedtur. Den var så tørr og fæl at den sugde til og med fukten ut av fyllet! Så den er ikke aktuell igjen.

Har noen gode oppskrifter? Og går det an å lage de på forhånd, halvsteke de og ha i fryseren, slik at man bare kan slenge på fyll når man skal ha pizzaen? Litt mindre prosjekt da :)

Trenger sårt tips, da jeg er veldig glad i pizza i helgene! :)

langaard sa for siden:

Jeg har mange mislykka forsøk på god pizzabunn!!Nå bestiller jeg en pizzamix fra lavkarbohuset.no , den er kjempegod:)

Charlott sa for siden:

Er ikke det den Adamo-saken?

Dietta sa for siden:

Yepp ;)

langaard sa for siden:

Ja:)

Charlott sa for siden:

Da var det den ts syntes var grusom :p

langaard sa for siden:

Den er iallefall ikke tørr! :)

kitekatt sa for siden:

hm? Den var jo som å spise en skosåle! trakk ut all fuktigheten fra fyllet og. Har jeg gjort noe galt? Blandet med olje, gjær og vann, smurte den ut på bakeplate (hadde ikke bakepapir så måtte ta den på smurt plate, måtte på en måte spikkes av hehe), la på fyll, lot stå i 25 min, stekte så i 25 min. Akkurat slik det stod på pakken. Kanskje jeg gjorde noe galt da?

schnupse sa for siden:

hei!
jeg bruker
2 store egg
1ss olje
1dl vann
1ts oregano
1/2ts salt
2dl soyaprotein
1ts bakepulver

visp egg,olje, vann, oregano og salt til jevn røre.
rør inn soyaprotein.tilsett bakepulver til slutt.
fordel utover bakepapir. midt i ovnen 220 grader 7min, bunnen skal være halvstekt slik at den bærer fyllet.

smgj sa for siden:

Laget pizzafyll på stekte aubergineskiver jeg. Smakte godt gjorde det også... og en ny måte å spise grønnsaker på.

Chamomilla sa for siden:

Kanskje det var en ide... Jeg har prøvd med squash-skiver en gang også. Helt ok, men jeg synes fortsatt det smaker best med vanlig tynn tynn pizzabunn (dessverre). Har ikke prøvd kjøpebunnene ala lavkarbo. Jeg har også lagd med skiver av Kavli-ost som stekes på forhånd. Det er også helt ok, men det blir for mye ost for meg og jeg føler meg ikke tilfreds mett av det.

Carisma sa for siden:

Den beste lavkarbopizzaen er Gerds Pizza uten bunn. :ja:
Hvorfor spise det tørre kjipe greiene under om man kan maule fyll?

frøken sa for siden:

Her er min bunn, kjempegod, og du kan holde i den som en vanlig pizza.

Kjempegod pizzabunn

4 egg
7 ss kremfløte
2-3 never ost
1 ts bakepulver
3 ss olje
Litt salt
4 ss mandelmel
2 ss glutenmel
2 ts fiberhusk
et par ss kremost med urter/krydder.
Oregano, timian eller annet urtekrydder.

Pisk egg lett, ha i resten.
La røra svelle litt.
Smør utover bakepapir, steik på 200 grader i 15. min.
Ha på fyll og ost, steik vidare i 10-15 min. Pass på at ikke fyllet er for mye væske i, bunnen blir mer vassen da.

Denne er kjempegod, Smakte vanleg pizza.

kitekatt sa for siden:

Denne så interessant ut...Vet du hvor mange karbohydrater det blir i denne?

frøken sa for siden:

Har ikke regnet på det, men det kan ikke være så mye? Blir en ganske stor pizza som nesten dekker langpanna.

Stella sa for siden:

Har lagt denne to ganger nå. Kjempegod!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.