nellie sa for siden:
Kjøpte ei potte med frisk persille her for litt siden, men aner ikke hva jeg kan bruke den til..
Persillesmør kanskje?
Hva passer persille til egentlig?
nellie sa for siden:
Kjøpte ei potte med frisk persille her for litt siden, men aner ikke hva jeg kan bruke den til..
Persillesmør kanskje?
Hva passer persille til egentlig?
smgj sa for siden:
Hakk den og hiv den i frysen til du får bruk for den.
Persillesmør er nydelig til fisk. Eller kan du lage persilleremulade til fisk også. Persillepesto?
Furine sa for siden:
Eg tenkte også hakke og fryse. Nam i Sandefjordsmør til fisk!
nellie sa for siden:
Takk for tips:)
Passer det til noe annet enn fisk, æ?
Carisma sa for siden:
Stekt flæsk med perssillesovs er jo en dansk klassiker. :ja:
Jeg bruker det på stekt sopp med cf også.
Men enig med de som sier hiv det i frysen, da har du alltid ferskt krydder. Jeg gjør det med persille, koriander, estragon, basilikum og gressløk. Går aldri tilbake til tørket krydder etter å ha oppdaget det.
Carisma sa for siden:
Både tyrkisk, spansk og araabisk kjøkken bruker mye persille. All middelhavsmat egentlig.
Rømmedressing er det ypperlig i, enten med eller uten hvitløk.
Ciss sa for siden:
Frisk persille er kjempegodt å ha over gryteretter - kanskje særlig biffkjøtt-baserte. Eller du kan ha det i blomkålmos :)
smgj sa for siden:
Ja forresten - kjøttsuppe med persilledryss er nydelig.
Ciss sa for siden:
Og blomkålsuppe! :ja:
BenteR sa for siden:
Persille passer nesten til alt fra enkle salater til kjøtt eller fiskeretter, og spesielt supper!
Jeg dyrker masse persille fra frø, bruker masse underveis i sesongen + jeg fryser dem ned i isbiteformer. Det er da helt perfekt og hive et par tre persilleisbiter oppi f.eks. suppa eller sausen.
nellie sa for siden:
Her er det jo et hav av muligheter, ser jeg! Takk alle sammen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.