Begynte på lavkarbo mandag. Etter bare to dager ble jeg skikkelig syk med feber og oppkast. Har kastet opp i hele natt og føler meg helt elendig.
Lå på 20, 30 kh mandag og tirsdag. Kanskje det var litt for lite?
Har lest her inne at det er normalt å bli litt uvel de første ukene, men er det normalt å bli så syk da?
Isåfall er det jo litt skummelt...
Feber og oppkast høres mer ut som en av disse omgangssykene som går rundt for tiden!
Kvalme, hodepine, slapphet, stålånde, diare....... det kan skyldes ketose/lavkarbo/sukkerabstinenser, men feber, not so much!
Kan være lurt å bruke en uke på å trappe ned på karbene.
Begynte på lavkarbo mandag. Etter bare to dager ble jeg skikkelig syk med feber og oppkast. Har kastet opp i hele natt og føler meg helt elendig.
Lå på 20, 30 kh mandag og tirsdag. Kanskje det var litt for lite?
Har lest her inne at det er normalt å bli litt uvel de første ukene, men er det normalt å bli så syk da?
Isåfall er det jo litt skummelt...
Tror ikke det er lavkarbo som har gjort deg så syk! Riktignok kan man få hodepine, svimmelhet og kvalme i starten, men feber har jeg aldrig hørt om:) Høres mer ut som innfluensa ja :)
Om du har vært så uheldig å få ett eller annet virus i kroppen, eller en bakterie, så ville jeg ikke gått tvert over til et ketogent kosthold, fordi det krever såpass mye av kroppen å omstille seg. Det er normalt å føle seg tom og tussete i hodet, og samtidig på et gir ekstra i kroppen, rastløs og ukonsentrert, de første 1-2 ukene, før kroppen forstår hva den skal gjøre.
Dersom du vil prøve et kosthold på 20-30 karbohydrater per dag, attpåtil når kroppen krever mye av deg, så kan du fort miste hele glukogenlageret ditt, og begynne med ketogen forbrenning mens kroppen er minst rustet til dette. Det kan muligens gjøre at du er syk lenger.
Du vil ikke at kroppen skal bli for svekket når det er et angrep på immunforsvaret ditt, så spis f.eks sunn yoghurt, havregrøt, og ikke tenk på å legge om kostholdet radikalt før du er bedre rustet til å legge om helt. Du kan jo velge å kutte ut det som er mest sukkerholdig, og kanske ta deg en omelett med skinke og ost og tomat, eller noe annet lett.
Fokuser på å bli frisk av sykdommen først, og så kan du finne en god lavkarbolivsstil :)
Nå ligger mannen og kaster opp også, så det var nok omgangssyken :-) Pussig at den skulle komme så rett etter jeg la om kostholdet. Godt det ikke var en reaksjon på lite karbo.
Tusen takk for svar.
Skal ta det litt roligere de nærmeste dagene og heller trappe ned på karbene etterhvert.
Tilfeldigheter inntreffer ofte, dette har ikke noe å gjøre med overgang til nytt kosthold. Omgangssyken går jo nå, så det er vel ikke helt usannsynlig at man kan få det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.