ChubbyHoney sa for siden:
Moro at det kommer en skikkelig rosa-kokebok på markedet. Blir spennende å se hvilke oppskrifter som ser dagens lys. :)
ChubbyHoney sa for siden:
Moro at det kommer en skikkelig rosa-kokebok på markedet. Blir spennende å se hvilke oppskrifter som ser dagens lys. :)
Linjemannen sa for siden:
Takke meg til Eivind Hellstrøm...
;)
Alynna sa for siden:
Man kan si mye om rosablogger, men jeg skal faktisk gi Fotballfrue det at oppskriftene er gode, hun er flink! Hun har tenkt gjennom det hun lager. Det er ikke bare duse pastellbilder som kommer til å selge denne...
Nå skal det sies at jeg personlig trenger ikke kokebok for å lage mat, jeg bruker fora og eget hode, men for de som vil ha en bok på benken til hjelp og inspirasjon, så hadde jeg holdt en knapp på oppskriftene hennes fremfor mange andres. Har bladd i lavkarbobøker som egentlig er ganske kjedelige eller ikke passer på ketolyse.
nellie sa for siden:
Blir sikkert fint det. Er veldig spent, for oppskriftene jeg har sett hittill har kun vært modifiseringer av andres oppskrifter. Er sikkert vanskelig å finne på noe banebrytende, men. Hun poster sikkert ikke sine heeeeeeeeelt egne på bloggen, hvis hun skal gi ut bok om dem.
Carisma sa for siden:
Jaja, det er jo Halloween i dag.... Rosablogger-kokebok er noe av det skumleste jeg har hørt på lenge! :eek:
Alynna sa for siden:
Enig i at hun ikke har oppfunnet så mye "nytt", men vi har nå de og de råvarene å holde oss til, og visse typer bakst er lettere å få til ketolysevennlig enn andre.
Om man går gjennom forumet her er sikkert det meste "funnet opp".
Inntrykket er i alle fall at hun er god på å optimalisere en type rett, ved å få maks igjen med smak for hvert gram karbohydrat. Har i alle fall ikke sett så mange av disse "blæh-enda-en-omelett-i-forkledning"-oppskriftene :P Og mange lavkarboretter smaker jo sagmugg og py (selv om det sikkert er litt individuelt)
Synes hun er god på å kombinere mengden ingredienser så resultatet blir bra.
Lissi80 sa for siden:
Bollene hennes er iallefall veldig gode :) De smaker boller og skal definitivt lages til fastelaven her i huset :)
Hun holder igjen en del oppskrifter nå, men har også gjort noen småendringer på andres -men det gjør jo alle så ser ikke noe problem i det jeg :)
nellie sa for siden:
Ja, det er sikkert mange som modifiserer oppskrifter og kaller dem for sine egne, men det er ikke alle som gir ut kokebok da:)
Marina sa for siden:
Har prøvd noen av oppskriftene hennes, og er imponert! :smile:
Peppa Gris sa for siden:
Jeg liker veldig godt oppskriftene hennes og kommer nok til å vurdere boken.
Gerd sa for siden:
Tror de fleste modifiserer oppskrifter og tilpasser de sin egen "smaksløk". Det gjør jeg. Men jeg kaller ikke oppskriftene mine, men syns det er greit å få frem at det er lavkarbo :D
Beatrixie sa for siden:
Jeg prøver i ny og ne litt av Fotballfrues oppskrifter, og er veldig begeistret for dem. Hun er flink synes jeg. Jeg kommer nok til å kjøpe kokeboken hennes:)
Gracella sa for siden:
Jeg synes også at hun er flink på kjøkkenet! Oppskriftene er greie å følge og det jeg har lagd av henne, har vært kjempegodt.
Jeg har også lest en del av de kommentarene hun har fått, og hun kan virkelig svare for seg - og hun har satt seg godt inn i hva LCHF er!
Jeg kommer nok til å se på boka og sikkert kjøpe den. :)
Den lime-ostekaken hun har, var nyyyyydelig forresten, hehe!!!
janmesi sa for siden:
Her er en video fra dagens lansering - jeg synes Caroline gjør en god figur:
www.kjendis.no/2012/03/22/kjendis/fotballfrue/caroline_berg_eriksen/blogg/kokebok/20799049/
janmesi sa for siden:
... jeg blir litt skremt over alle de slemme kommentarene som folk kommer med ... på db.no altså.
Yrla sa for siden:
fant de ikke jeg. Var de rettet mot henne eller lavkarbo? vet du, du skulle ikke henge deg opp i enkelte menneskers negativitet, le av deres dumhet og overse deres smålighet, fordi det de kommer med er ikke verdt oppmerksomheten din.Nerthus sa for siden:
Det norske folk elsker å hate... man skal ikke vise seg fram, være synlig, være stolt av seg selv, være slank og pen og populær. Hmmm - janteloven var det vel den het ja ;)
I andre land - bla USA - er det i mye større grad LOV til å være synlig og flink og populær. Norge er og blir et pottittland dessverre :)
Ser man på kommentarfeltene på flere artikler både på db.no og andre steder kan man finne et svært - og overraskende stort antall - "slemme" mennesker som tydeligvis personlig får mye utav å pøse dritten sin utover det ganske land. Trist. Spesielt trist siden det ødelegger enhver debatt om så godt som ethvert tema som publiseres.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.