Engledans sa for siden:
driter jeg i at jeg står konstant stille, og tror jeg heller prøver meg på browniesen fra Sukkerfriboka, og pisker krem til:D:D:D
Engledans sa for siden:
driter jeg i at jeg står konstant stille, og tror jeg heller prøver meg på browniesen fra Sukkerfriboka, og pisker krem til:D:D:D
ToreH sa for siden:
Hva var egentlig hensikten med tråden?
Peppa Gris sa for siden:
Akkurat det synes jeg du skal gjøre! Det å kunne kose seg innimellom er så utrolig viktig, så får heller vekt være vekt innimellom!
Yonah sa for siden:
Hva var hensikten med det svaret??? Jeg undres nok like mye over ditt svar som du undres på hvorfor hovedinnlegger skryter av en god oppskrift hun har på brownies.
ToreH sa for siden:
:eek:
kiril sa for siden:
hörtes deilig ut, eg vil og ha noe godt, har riskrem i kjøleskapet, håper jeg ikke faller for fristelsen i dag som jeg gjorde i går :(
Yonah sa for siden:
Dette er et diskusjonsform, hvor folk gjerne snakker sammen. At du undres over hverdagssamtaler får være ditt problem, men du trenger da vel ikke gi et slikt svar til hovedinnlegger. Men her på forumet samtaler vi i tllegg til å diskutere.
Hovedinnlegger trenger heller litt støtte og MEDLIDENHET da vektgangen har vært laber i det siste.
ToreH sa for siden:
Håper? Jaja, sagt det før og sier det igjen, beslutning er luksus :)
Dette er jo en sånn tråd hvor man kan diskutere absolutt alt så lenge det handler om i dag, herlig fritt for moderering.
Har en par stk 200 grams sjokoladeplater i kjøleskapet. De røres ikke, bare ligger der for å gi meg motivasjon til å holde ut.
Andre som bruker samme type motivasjon?
ToreH sa for siden:
Medlidenhet er da vel det aller siste en slanker trenger, eller?
Nerthus sa for siden:
Høres deilig ut, gi tilbakemelding på resultatet da!
Nerthus sa for siden:
Hva mener du en slanker trenger da?
Engledans sa for siden:
Meningen var at, nå har jeg sutra og vært frustrert over vekta så lenge, at nå har jeg begynt å ikke være så manisk lengre, og heller nyte livet litt, istedetfor å stresse og deppe over manglende vektnedgang:D
Ikke noe værre, eller mer mystisk enn det;)
Engledans sa for siden:
Det er så godt at noen av dere skjønte det:p:p:p
Men har endelig innsett at livet er kos selv om det er mye en ikke kan spise.Jeg må innrømme at jeg har stressa og ikke sett mulighetene en har med lavkarbo:D
Og stor klem og kos til Nerthus, som har fått meg til å sette bort vekta:D
ToreH sa for siden:
Interessant spørsmål, men for å svare på det så ber jeg deg gjøre noen tanker om hva du trengte i slankekrigen og redegjøre for de.
Engledans sa for siden:
Nei nei...dette er ikke en diskusjonstråd, da får dere gå utenfor og denge løs på hverandre:rolleyes:
Dette er glad tråd:D
ToreH sa for siden:
Slutta å veie deg mao? Jeg som levde i illusjonen om at vekta var det eneste faste holdepunktet i livet til en slanker? :)
Men dette er jo bra. Det du sier er jo at vekta og veing gjorde deg stresset, og et stresset hode gir en stresset binyre og en stresset binyre tar livet ditt til slutt.
Dog tror jeg mange er svært uenige med deg mht vekt, veiing daglig, flere ganger daglig, eller ukentlig om at de ikke lar seg stresse....thats my point. Vi får vel satse på at de har såpass selvinnsikt og selvkontroll at det er de som kontrollerer vekten og ikke omvendt :p
ToreH sa for siden:
Åh, da misforstår du, eller vet ikke hva en diskusjon er for noe.
En diskurs er bra, det er nemlig forskjellige syn på ting. Noe som skaper fruktbarhet og nyanse.
En krangel er også bra, den lufter ut. En krangel oppfattes av flere som fiendtlig, men det er ikke tilfelle så fremt man klarer holde den på et greit saklig nivå. Små avvik aksepteres, det er menneskelig.
En glad tråd? Ja er ikke alle tråder glade?
Bik sa for siden:
Jeg bruker å lage riskrem av pisket fløte, cottage cheese, litt søtstoff, bitte litt vaniljepulver og jordbær eller bringebær som jeg knuser med stavmixeren :sikle:
ToreH sa for siden:
Uh, men det er jo ikke riskrem da...... Riskrem bør vel ha noe ris i seg?
Alyssa sa for siden:
Poenget er vel at det smaker riskrem, uten at det inneholder ris, så vi kan spise det på lavkarbo :) Akkurat som mange bruker blomkål"ris" i stedet for ris.
ToreH sa for siden:
Minner meg litt om "crabsticks" som selges det der. Finnes overhodet ikke krabbekjøtt i de og burde vært forbudt.
:)
Trj sa for siden:
Det ikke bare smaker som riskrem, det har samme konsistens ! Oh lykke. :D strener inn på kjøkkenet -nå blir det "riskrem".
Engledans sa for siden:
Det er godt du er full av selvkontroll da:rolleyes: men det var en takk til Nerthus.Er du interessert i hva jeg takker for, kan du se innom badevekt tråden....
ToreH sa for siden:
Btw, dette har jeg lagd mange ganger, men da kaller jeg det for "Smoothie". Så akkurat denne her i en oppskrift på smoothies for lavkarbofolk. Husker dessverre ikke linken.
Engledans sa for siden:
Godt dere har funnet et godt alternativ til riskrem:D Det er så deiligt å kunne kose seg, uten dårlig samvittighet.:D
ToreH sa for siden:
Nei, er nok ikke det. Jeg er bare glad på dine vegne av at du ikke lenger er så opptatt av vekta som du sier. Det er jo tegn på at ting går i riktig retning.
Engledans sa for siden:
Kaken står og avkjøler seg.Hadde litt lite sukrin igjen, så vet ikke om det blir pisket krem gitt.....:(
Engledans sa for siden:
Kaka ble kjeeeempegod, tror nok jeg prøver å få en liten kremklatt, med det lille jeg har igjen av sukrin.:D
Bik sa for siden:
Blir jo ikke som smoothies dette. Blander ikke inn bærene, men har det som en saus. Nei dette blir akkurat som riskrem, bare at risen er bytta med cc :)
Nerthus sa for siden:
Jeg VET hva en slanker trenger - jeg var mer interessert i å høre din mening siden du mener at "det siste en slanker trenger er medlidenhet".
Nerthus sa for siden:
Det var du som gjorde den største jobben - og jeg er sååå glad for at du har fjernet noe som økte stresset og faktisk nå klarer og kose deg litt også - istedet for å bare tenk vekt! Stress er den verste fienden når det gjelder vektreduksjon, la oss hylle browniesen istedet! ;)
Nerthus sa for siden:
Nå vet jeg ikke hva du har i skapet, men jeg har flytende natreen stående, og det skal så lite til i fløten for å få akkurat perfekt søtsmak :)
Peppa Gris sa for siden:
Jeg er et dårlig menneske å bruker kun Splenda som sukkerertsatning :o 100 % karbo, men smaker deilig :D Heldigvis skal det ikke et helt gram til engang.
Engledans sa for siden:
jammen, det har jeg:D da blir det krem til:p
Engledans sa for siden:
splenda finnes nok i mitt skap og:(
Nerthus sa for siden:
:):):)
Nerthus sa for siden:
...og i mitt;)
Peppa Gris sa for siden:
Jeg spiser det med god samvittighet jeg. Det halve grammet, en gang i blant, utgjør ikke annet en litt ekstra kos.
Engledans sa for siden:
Jeg er veldig uerfaren lavkarbobaker.Har desverre blitt litt bortskjemt, med verdens beste lavkarboveninne i nærheten, som elsker å bake, som stikker innom med litt kaker innimellom, type sukkerbrød med fromasj og gele type kaker, nam nam....men nå skal jeg begynne å bake og kose meg litt og.:D
Nerthus sa for siden:
Hvis jeg skal ramse opp alt som gjør noen til et dårlig menneske mener jeg om jeg husker korrekt at det å bruke kun splenda som sukkererstatning kommer som nr. 456 908 (ca) på listen ;) Ganske langt ned altså... :lol:
Yonah sa for siden:
Nyt livet, det går fint an å kose seg med lovlig kake innimellom:klem:
Peppa Gris sa for siden:
Haha :D Ja, det er godt det ikke var høyere på lista!
Engledans sa for siden:
Jepp:D
ToreH sa for siden:
Ok, hva trenger jeg da som er på slankern? Jeg trenger så absolutt ikke andres medlidenhet. Jeg vil heller dø, enn å føle synd på meg selv og av andre.
Nerthus sa for siden:
Medlidenhet er ikke nødvendigvis det samme som å "synes synd på" i negativ forstand. Derimot kan MED-lidenhet være en klem, forståelse for situasjonen og støtte til å komme seg gjennom utfordringer.
Dessuten var det vel ikke DEG det var snakk om i denne sammenhengen, men TS.
Vibeke-67 sa for siden:
Jeg tror det er kjempeviktig å legge bort stresset og prøve å nyte livet og alt livet har å by på.
Jeg pleier å si at jeg aldri skeier ut, men jeg spiste f eks et stykke sjokoladekake i går (den beste jeg har smakt noensinne tror jeg :sikle:) på en fest, uten ett fnugg av dårlig samvittighet. Nå er det gjerne noe annet med folk som har et sukkersug, de må gjerne virkelig skjerpe seg, men jeg trenger ikke det. Får ikke så ofte lyst på søtt, men når jeg får det så spiser jeg gjerne noe, f eks noe med splenda ;)
Jeg har levd med Lavkarbo i 5 år, og før det levde jeg på en eller annen kur i alle år, og alltid med dårlig samvittighet for et eller annet, som oftest fett, men også sjokolade.
Jeg spiser såpass sjeldent noe med søtt i, kanskje en gang i måneden? så det utgjør ikke den store svingningen på vekta. Så når jeg spiser det, spiser jeg det med stor nytelse og koser meg. Og unngår stress og dårlig samvittighet. Og har null problemer med å leve slik i resten av mitt liv, for jeg forsaker jo ingen ting!
ToreH sa for siden:
Neida, men du spurte om MIN mening og ikke TS :D Men du mente egentlig ikke spørre for å få vite, du ville bare konkludere....hehe, og det er greit det. :)
ToreH sa for siden:
herlig bra svar! Dette er en innstilling jeg kan identifisere meg med. Tror andre også kan finne gode momenter i Vibeke her :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.