< Tilbake til oversikten

Karbo-forvirring

Bella sa for siden:

Noen som kan hjelpe meg?
Har kjøpt en "Cavalier Bar Moka Dark"-sjokolade. Den er en av de "anbefalte" om man absolutt ikke klarer seg uten.:o
Men så står det: "Carbohydrates: 39,8g of witch polyols: 34,2g of witch sugars: 3g (of witch lactose: 1,1g)"
"For Carbo-conscious dieters: total carbohydrates 17g - polyols 14g = 3g net carbs per bar."
:confused: Hva er polyols? Og hvor mange karber ER det i denne baren på 42 gram?
Noen som kan forklare dette for meg? Eller tipse meg om hvor man kan finne mer info?:confused:

Takknemlig for svar.

Og forresten; frokostpannekakene som jeg fant oppskrift på her, har reddet dagen min. Å klare seg uten brød har gått som en drøm med disse.
Har også laget en egen variant, uten kanel, søtningsstoff og vanilje, men med litt bacon eller skinke i selve røren.
Gode er de uansett. :) Så tusen takk for denne!

Aline sa for siden:

trekk fra polyolene :) så har du antallet karber :)

Bella sa for siden:

Takk for svar!
Ble letta nå... :D

Vet du hva disse polyolene er for noe egentlig?

B

Amica sa for siden:

Polyoler er vel sukkeralkohol? (søtningstoff). Dem skal alltid trekkes fra. Du finner dette også i tyggis og slike sukkerfrie pastiller. Kjekt :D

Amica sa for siden:

Vertfall må noen det :p Jeg får helt utrolig diarè (sorry åpenheten..:rodme: ) av Maltiol, men ikke av sukkeralkoholene f.eks. i Atkins Bar. Kanskje det samme som er i Cavalier sjokoalden? Har en liggende i skapet så :o

Hvor kjøpes Cavalier utenom i Fedon butikken?? Hadde jo vært kjekt å ikke måtte bestille over nettet..

Aline sa for siden:

jeg kjøper det på meny og rema :)

Amica sa for siden:

:eek::eek::eek::eek: ÅÅh, daa må dem nå ha der på stor Rema`n miiin her oppe..takk for tips :D KOster fornoe der..?

Bella sa for siden:

På Safari har jeg funnet flere Cavalier-varianter. Både barer og plater. Ja til og med på kinokiosken (KP) har de Cavalier-barer...
[font=Comic Sans MS][/font]
Husker ikke prisen i farten. men er jo noe dyrere enn melkesjokoladen fra Freia da...
[font=Comic Sans MS][/font]
Har forresten også merket at magen ikke er heeelt fornøyd med maltiol...

Albertine sa for siden:

Har kjøpt en firepackvariant på SMART-Club. Nammis!

Aline sa for siden:

på rema her koster en stor plate (85gram) 20 kr

Amica sa for siden:

Var på Rema nå, men ingen "unormal" sjokolade der, dessverre. Bare slik vanlig kjedelig der - og bare så vidt..Urk..Jaja. Har en Cavalier Mørk, og en Freia Dark 85 % (fra PÅska :eek: ) som jeg kan kose meg med :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.