For meg er det veldig motiverende å se tv-serier og dokumentarer om slanking og overvekt. Jeg tror det har mye med at jeg føler meg så alene med min overvekt, venner og familie er alle normalvektige. Det er godt å se at jeg ikke er alene :p
Anyway.. Har dere noen serier å anbefalle? :) I det siste har jeg sett "I used to be fat" og "The biggest Loser"
Jeg liker også å se på noen av disse seriene. Men for min del er det først og fremst fordi jeg blir så rørt av å se hvordan disse menneskene forandrer seg. Og gleden og stoltheten som etterhvert lyser ut av øynene på dem. Livet mitt har også endret seg masse etter at jeg har gått ned i vekt, og jeg kan kjenne meg igjen i den menneskelige forandringen :smile:
Jeg er blodfan av biggest loser. Har nettopp sett ferdig sesong 11 på type ei uke. (er syk da, så har en unnskyldning:p) Kommer egentlig ikke på noen flere bra serier enn Biggest loser og I used to be fat.. Finnes mange halvveisserier om emnet.
Bl.a en som heter Celebrity fit club. Så noen episoder av den, men ble ikke akkurat hekta.
Også har du jo Supersize vs superskinny. Blir ikke helt samma opplegget, men.
Også finnes det en som heter Diet tribe som jeg tror er OK, men har ikke sett den.
Jo! Anna Anka hadde en serie her for litt siden. Hvis du orker henne, så er den ganske grei. Slanker en person pr program da.
Også går det en serie på Bliss hver dag rundt klokka 19 som heter X-weighted. Der slankes hele familier. Men.. Den er ganske dårlig, for det er ingen som lykkes:p
Haha, ja det stemmer. De i X-weighted klarer seg ikke så bra. Har ikke sett så veldig mange programmer, men i de jeg har sett så har de nesten ikke gått ned noe..
Av det jeg har sett så var det en pappa som gikk ned 25 kilo på et halvt år. Det er jo ganske bra, men han hadde veldig mye mer å gå ned og når man er med på et TV-program, så forventes det kanskje litt bedre innsats:p Reagerer litt på at han trenertypen stiller type 8-14 åringer på vekta da.. Synes det blir litt småfeil.
Ser man bort fra at Gillian er så anti-lavkarbo som det går an å bli, så syns jeg heller ikke noe om algeshakene hennes og tangsuppene osv. Nøkkelen til suksess ligger nettopp i åspise mat man liker.
Ja, men det biggest loser er vel også ganske antilavkarbo.. Så dersom man ser for å se folk som lykkes med slanking (som de jo gjør). Jeg syns det har en underholdningsverdi. Dessuten byttet hun ut mye stivelse med amaranth, hirse, bønner, linser o.l som har lavere GI og hun er opptatt av at man skal spise fett (imot mettet fett da). Og peiser på med grønnsaker. Jeg ville heller spist som henne enn som de på the biggest looser altså..
The Biggest Loser :) det går vel på tv og. tvnorge eller noe slikt. har egentlig aldri sett mer enn en halv episode histen og pisten, men det er bra :)
Nei, det er ganske feil.:) De får beskjed om å spise mest trege karbohydrater og litt raske tidlig på dagen (før og under treningene) og ikke noe særlig av det senere på dagen. (sitter og ser på Biggest loser as we speak og de gikk nettopp igjennom en slik en kostholdsveiledning med deltakerene:p)
Okei, godt mulig det.. Jeg syns den australske versjonen var veldig fin, for der snakket de mye om GI og sånn. Nå har jeg egentlig ikke sett de nye sesongene av den amerikanske serien, men jeg syns liksom de reklamerer så mye for sånne magre produkter som ser veldig syntetiske ut. Syns fortsatt Gillian McKeith har underholdningsverdi jeg ;)
Her var det en del gode forslag! Desverre var det vanskelig å finne torrents. Jeg anbefaller alle å se "I used to be fat" :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.