< Tilbake til oversikten

Aftenposten 28/10-11: Den totale karboforvirring

arnakristin sa for siden:

[color=#000000][/color]
Den totale karboforvirring

Det hersker total forvirring i media rundt bruken av begrepet karbohydrater i diettsammenheng. Når man leser artikler skrevet om dette temaet blir det nesten umiddelbart klart at her er det store og vesentlige misforståelser ute og går.

arnakristin sa for siden:

Nei, egentlig mer forvirrende enn oppklarende synes jeg… håper bare det har kommet inn noen gode kommentarer!

LenaBeatrice sa for siden:

Det er litt interessant å se hvem som har skrevet artikkelen:

Om man leser på Nofima'a nettside så finner man:

Egentlig synes jeg artikkelen da ganske lite....den sa vel mest de helsemyndighetene og deres eksperter sier....laaaaaangsomme karbohydrater.

nellie sa for siden:

Er det så galt med langsomme karbohydrater da?

smgj sa for siden:

Jeg synes de er helt ok jeg. Det er når man forsøker å selge brødvarer som trege karbohydrater jeg får problemer med fordøyelsen... :rolleyes:
Men jeg skal langtfra påstå at jeg er nøytral på området.

nellie sa for siden:

Jeg har ikke noe i mot trege karbohydrater hvertfall. Sannheten er vel at hvis ALLE hadde holdt seg til de trege karbohydratene, utelukket de raske helt, så hadde vi vel ikke hatt det overvektsproblemet vi har i verden. Men det er vel ikke særlig realistisk at det skal skje:p

smgj sa for siden:

Enig & enig... :(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.