< Tilbake til oversikten

Mama Lupes VS Smart & Delicious Low Carb tortilla

elien sa for siden:

Endelig mulighet for å få handlet Mama Lupes i Norge. Jippi:)

:)Ser de har også noen andre typer å lurer på om noen har smakt disse
Smart & Delicious Low Carb Tortilla' og kanskje kan komme med en tilbakemelding på disse

De har også snob fra Russell Stover, det er d beste "lovlig" snop jeg har prøvd, gleder meg til det.

Anbefale å ta en titt på utvalget i "shoppen"

Elin

Linjemannen sa for siden:

Øhhhh?
Hvor var denne shoppen, sa du?

lucifine sa for siden:

Linjemannen sa det.

Jeg fikk en trivelig PM fra Dietta. Hun var usikker på om det ikke var helt greit å reklamere på forumet. Jeg tar sjansen. www.lavkarbowebshop.no/
:)

Dietta sa for siden:

Tror det er helt ok å legge ut nettbutikker vi finner altså - men jeg hadde et kort øyeblikk med altzheimer light tidligere i kveld :eek: Vet at det er noe med "forbud" og "reklame", så derfor ble det en pm i stedet. Men - det viktigste er i hvert fall at Linjemannen nå får kjøpt deg tortillas, og det gjør han jo nå :p

elien sa for siden:

Men ikke noen som har prøvd de andre, det er samme innhold kh i de. Men jeg lurer på smaken:)

sirimor sa for siden:

Da har jeg bestilt en av hver, så får vi se om det er noen forskjell på smaken.

Alynna sa for siden:

Ohhh... Russell Stover! Hadde med en haug med Pecan Delight hjem fra USA. For de som har savnet karamell, er disse vanvittig gode, og seige/chewy sånn som det skal være. Anbefaler de som driver denne webbutikken, å ta inn disse også, dette er noe de fleste vil elske!

Lullen sa for siden:

Gleder meg til taco snart :sikle:
Har bestilt en av hver av tortillaene + litt dressing

elien sa for siden:

Hei

Jeg har allerede vært i kontakt med butikken, å de har lovet å ta inn Pecan Delight, Caramell Drops, Butter cream Caramell og Caramel Crispies. De er mine store favoritter. Kan sikkert ta kontakt om du ønsker andre sorter.

Elin

elien sa for siden:

Det bør ikke være sånn at Iherb får side opp og ned, nå når vi får en webshop her i hjemme så må vi få diskutere denne på samme måten.:)

Elin

elien sa for siden:

Må nok bestille begge jeg også:)

Elin

Her skal det bestilles, ja.
:)

MariaB sa for siden:

Så gøy med en norsk nettbutikk med lavkarbo produkter! Tror jammen jeg skal bestille meg noen tortillaer jeg også, så er det bare å vente til 14. nov! ;)

Thomasina sa for siden:

Har også bestilt litt forskjellige ting, så fint å ha dette utvalget i Norge!

tasseladd sa for siden:

En liten bestilling er lagt inn. Gleder meg til tortillas!

macadamia79 sa for siden:

En veritabel tilsetnings- og glutenorgie for de som liker denslags

bigmum sa for siden:

Jeg ser de selger Dreamfields pasta også, den er gooo, men jeg synes å ha hørt at den får blodsukkeret til å skyte fart. Noen andre som har hørt om dette??

Alynna sa for siden:

Fikk så lyst på karamell etter at jeg skrev i denne posten. Så fint at de tar inn flere varianter!

Vil bare dele en liten suksesshistorie fra i kveld: Jeg har laget karamellpudding som smaker skikkelig karamellpudding! For å få til dette brukte jeg nok et fantastisk produkt fra USA, den kostet bare 4 dollar der borte, så det er garantert rom for en importør til å legge på en del for toll og fortjeneste.... det er for få lavkarboprodukter i Norge som dette spør du meg. Vet om stevia toffee, men jeg kan ikke fordra steviasmaken :S

www.target.com/p/Archer-Farms-Sugar-Free-Caramel-Coffee-Syrup-12-7-oz/-/A-12936263

Brukte den sammen med egg, fløte, sukrin og litt vanilje... omtrent vanlig fremgangsmåte, men måtte tillsette sirupen i røra istedet for at man glaserer formen med knekk.

Eneste store forskjell er at den ikke blir like "pen" uten karamellranden, men det ga jeg blaffen i :)

j88 sa for siden:

Kan du legge ut oppskriften? det hørtes veldig godt ut.

Photobscura sa for siden:

Men det er heller ikke tilfelle. Hadde innehaveren av iHerb vært medlem her, hadde heller ikke vedkommende fått lov til å reklamere på disse nettsidene uten å betale annonseplass. Om man gjør det så er det snikreklame. Og dette er ikke tillat. :)
At andre uten tilknytning til en nettbutikk poster lenker er en annen sak, og selvfølgelig helt i orden!

-Mod.

hanneg sa for siden:

De har noen sukekrfrie siruper på Alt Om Bar i Oslo.... jeg har iallefall kjøpt vanilje der... :)

maynard sa for siden:

Dæsken! Så artig :)
Har hatt lyst til å bestille tortillaene lenge, men med dyre priser og horrible fraktkostnader fra danmark, så har jeg ikke giddet. Nå slipper man jo å holde seg unna 200kr grensa også :D

Khi sa for siden:

Så flott, har tenkt på å teste de tortillaene lenge, men ikke orket styret med lang sendetid og mulighet for at de blir dårlige i posten.

..og JAAAA, de har Walden farm sin pancake syrup som er et styr å få tak i. Den er aldeles nyyyyydelig - i motsetning til sjokoladevarianten som er.. rar.

Bestilling sendt og betalt, venter i spenning på midten av november :D

emma22 sa for siden:

Jeg fant også denne butikken nyligen! Er så glad at det nå finnes mulighet til å kjøpe tortilla's og russell stover sjokolade i Norge! Ser at di har mye annet spennende også for oss 'lavkarbere' :) Di har nok fått en fast kunde i meg ;)

marjusen sa for siden:

Ser dem har en prisgaranti. Gjelder den kun norske butikker tro?

emma22 sa for siden:

Jeg spørte :D Gjelder kun norske butikker ja :) Hadde vel vore for godt til å være sant anners :cool:

Alynna sa for siden:

Aiaiai...der har jeg vært for 10 år siden ca, er det fortsatt i Bygdøy Alle? Takk for tipset!

Så forresten at den nettbutikken hadde Walden farms syrup, caramel, også den bare med sukralose, så ingen fare for blodsukkerstigning der heller, for min del i alle fall. Fantastisk!

Til deg som lurte på karamellpudding, det var meget enkelt.

Sett ovnen på 130 grader med en form med vann til vannbad.

Kok opp ca 2 dl fløte og ha oppi litt vanilje, et par ss sirup og kanskje 1 ss sukrin, eller 2? Det blir ganske søtt.

Mens du koker opp dette, hiver du 2 små egg i en liten bakebolle og kjører de med stavmikser til det ikke er eggehviteklumper overhodet. Hell så kokende fløte i en stråle ned i eggene, mens stavmikseren går. Røren er fortsatt ganske søt, den vil føles mye mindre søt kald.

Smell røren over i en liten form (prøv å fjerne mest mulig luftbobler først), og sett i vannbad 1-2 timer til den er stiv og ikke "skvalper" om du dytter på formen. Inn i kjøleskap.

Bruker du store egg er det kanskje bedre med 2,5 dl fløte. Går selvsagt an å mangedoble porsjonen :D

Selve tillagingen tar bare 5 minutter! Jeg helte litt flytende sirup over til saus. Brukte en liten dråpe sukkerkulør for fin farge i puddingen, men det er jo ikke nødvendig.

Bruker du ikke stavmikser, må du være veldig nøye på å vispe eggene først, og sil puddingen gjennom en sil til formen.

elien sa for siden:

Det var det jeg mente, Reklame var kanskje feil ord å bruke. Men pga skriveproblemer så har jeg store problemer med å uttrykke meg skriftlig. :)

Elin

Photobscura sa for siden:

Skjønte det, men tenkte det som moderator var greit å opplyse for alle som leser her at dette er vår policy. :)

emma22 sa for siden:

Jeg har allerede fått hjem tortilla's! Dei fantes visst allerede på lager :-) Gleder meg til å teste di :-) Det blir taco's/tortilla's lørdagskos imorgen :D:D:D

emma22 sa for siden:

Nå har jeg smakt mama lupes tortilla's.

WOW, det var godt!!!! :D Går meste ikke an å tru att det er lavkarbo tortilla's! Har også kjøpt den andre sorten, men di har jeg ikke smakt enda.

I am a happy girl! Så bra det fins bra alternativ :D

debutanten sa for siden:

Hei. Har ett lite spørsmål ang Mama lupes tortillas.
Må innrømme att som young free and single mann, så er ikke matvarekunnskap det jeg har dedikert livet mitt til. Så derfor har jeg noe som sikkert er ett sikkelig dumt spørsmål.

Jeg har kjøpt sånne mama lupes tortillas. Jeg ser på holdbarhets stemplingen att de er holdbare helt til 11 mai 2012. Det er jo fryktelig lenge. Er den gyldig i nedfryst tilstand? Eller ved oppbevaring i matskapet?

Jeg har kjøpt tre pakker. Og som enslig mann tar det jo sin tid å få spist opp disse lefsene. Hvordan oppbevarer dere lefsene. Lar de ligge i kjøleskapet? Fryser de ned for å ta opp en og en lefse? Trenger noen gode råd her altså.

Dietta sa for siden:

Jeg har de i fryseren, og tar opp det jeg trenger. I fryseren holder de seg lenge, godt over datostemplingen. Hvis du åpner en pakke, så oppbevar den i kjøleskapet etter at den er åpnet.
Hvis du legger de i fryseren, så legg gjerne et stykke matpapir mellom hver lefse så de er lette å få fra hverandre :)
De er veldig gode - så gled deg ;)

elien sa for siden:

Hei

Jeg tar de ut av orginal pakken, og pakker de 2 og 2 i fryse poser. Litt lettere å slippe en stor "klump".

Elin

emma22 sa for siden:

Jeg fikk tips om å fryse tortilla's-ene 2 og 2, så at di holder seg lenger og så at man slipper å få en 'stor klump' i frysen når man bare vil bruke di til en person. :)

elien sa for siden:

Kom aldri med svar på hvilke jeg likte best. Konklusjonen er Smart gikk av med seieren fra min side:)

Elin

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.