Generelt sett har jeg fått mye bedre hud av ketolysekuren, så lenge jeg er flink nok til å drikke nok vann så jeg ikke får tørr hud.
Men på lårene og tildels på baken får jeg en del underhudskviser. Altså sånne lilla/røde som ikke verker ikke noe, bare er teite under der. Har aldri hatt sånt før, ikke engang i ungdomstiden.
De klør ikke, men om de varer lenge er litt vanskelig å si for jeg tror det er nye som kommer når de gamle går. Men sånn totalt sett har jeg hatt de der siden andre-tredje uka på lavkarbo.
Er faktisk ganske flink med melkeprodukter, er egentlig litt for lite av det tror jeg(rømme/fløte/ost etc).
Men det er noe i det du sier, mener å huske jeg fikk tilfeldige kviser her og der på kroppen som gjorde vondt en periode jeg trente mye styrke i gamle dager og drakk 1liter melk om dagen :p
Melk og kviser er velkjent. Men jeg fikk sjelden dype kviser av melk. Mer den vanlige sorten som ikke var verken dypt eller grunt.
Men hormonelle endringer av lavkarbo er heller ikke så ukjent akkurat. All mat påvirker oss og lavkarbo er for mange en radikal kostendring som også medfører relativt store fysiologiske omveltninger.
Hvor lenge har du gått på dette kostholdet? Siden august eller tidligere?
Åh, jeg fikk kviser for første gang i mitt liv i en alder av 26 da jeg la om til lavkarbo og ketogent kosthold. Krise, liksom! Ikke bare i ansiktet, men på bringa, innover og oppover lårene, armhulene etc.
Og ikke minst fikk jeg utroooolig fett hår, og jeg lukta gammel gymbag ... :cool:
Carisma kan nok være inne på noe når det kommer til det at kroppen renser seg når man kutter ut en del matvarer fra kostholdet. For mitt vedkommende gikk det over i løpet av et par uker, og da ble det til alt overmål mye bedre! Bedre hud, mindre kroppslukt etc.
Siden august ja. Tenkte jo hormongreier, men det har vart et par mnd nå.
Tror det har noe med trening å gjøre, lest en del om at det er vanlig for menn å få sånt når de svetter. Og jeg trener til jeg svetter så og si hver dag :-P
Litt "umandig" kanskje, men kanskje du bør forsøke en bodyscrub på de utsatte stedene en periode. Tykkere hud og mer talgproduksjon kan bidra til tette porer og kviser og da er ikke en forsiktig skrubb noe minus iallfall.
Valgfritt. Det finnes på tube med "skrubbekorn" eller du kan bruke hanske. Uansett er det en form for mekanisk sliping. Sikkert minst uhumske tilsetninger om du bruker en hanske.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.