< Tilbake til oversikten

Til både lavkarbere og lavkaloriere; styr unna kyllingpinner!

FrkMarge sa for siden:

Sjekket varedeklarasjonen heldigvis før jeg skulle lage middag i dag.
Det er hele 22,9 KH pr. 100g i disse:eek:
Regnet jo med det var noe karber i dem siden de er dekket med "brødrasp", men de inneholder både Hvetemel, cornflakes, mais, maisstivelse, rismel og dextrose:eek:
Er alt det der nødvendig for å lage kyllingpnner liksom???:confused: tviler sterkt. i tillegg er det "vegtabilsk fett" i også Det vil vel helst si palmeolje eller?

Kommer ikke til å kjøpe disse igjen med det første... :( Blir kyllingvinger å spe på med her i dag gitt.

Gerd sa for siden:

Hva er kyllingpinner?

nellie sa for siden:

Aldri hørt om. Er det noe nye greier?

Furine sa for siden:

Blir det som kyllingnuggets? Det lagar ein då like gjerne sjølv! Ikkje vanskeleg ein gong. Men det tek meir tid, sjølvsagt.

Yonah sa for siden:

Kyllingnuggets???

Alt som er panert inneholder ting man ikke skal spise, og nar regelen er rent kjøtt,fisk og fugl er saken grei.. Men som nevnt over, man kan lage selv ved å panere i knust ekte bacongull.

Sanney sa for siden:

kyllingpinnene til den stolte hane er goe de. og det er ordentlig kyllingfile, ikke muk/kjøttdeig. men det er mere kh i dem enn nuggetsene av en eller annen grunn

FrkMarge sa for siden:

Ja de er nye tror jeg.
Den stolte hane sitt produkt. De har også panerte kalkunfilleter... like ille de gitt! :(
Joda jeg lager vanligvis fiskepinner selv nå, så den er jo gre, men noen ganger er det greitt å ha lettvindt middag og disse lå så greitt og tilgjengelig i fryseren.
De ser ut som fiskepinner, men er knusktørre. Er vel nesten ikke fett i dem, på tross av side 225 kcal pr/100g:rolleyes:
Guttungen ville ikke spise dem engang. Og han elsker fiskepinner!

Furine sa for siden:

Som i heimelaga kyllingnuggets, slike som Lena Beatrice lagar til dømes.

Kyllingpinnar er vel litt som fiskepinnar, eg har ete av dei i Belgia i alle fall. Og ja, der er mykje skit i dei.

FrkMarge sa for siden:

Det er definitivt ikke kyllingfillet inni. Den er isåfall malt helt istykker for det var en slags farse inni.:(

Sanney sa for siden:

hm, syntes de hadde mere kyllingkonsistens jeg. men mye mulig jeg husker feil, en god stund siden jeg hadde de sist. (ja jeg spiser sånt av og til, og skjemmes lite over det.)

MariaB sa for siden:

Jeg prøvde kalkunfiletene som er dekket av tilsvarende panering forleden, og for en skuffelse! Det står klart og tydelig at det er kalkunfilet som skal være inni, men det var helt klart farse av et eller annet slag. Gode var de heller ikke.

Carisma sa for siden:

Jeg forstår jeg har vært litt for lenge på lavkarbo, siden det er år siden jeg i det hele tatt kastet et blikk på panerte produkter! :rolleyes:
Det er basiskunnskap at slikt holder lavkarbere seg unna... ;)

FrkMarge sa for siden:

Det hender man finner noe i fryseren som man enten har fått eller har kjøpt for lenge siden da...;)

Carisma sa for siden:

Selv om mange er uenige går det fint an å kaste mat.... :D

BenteR sa for siden:

Eller gi til folk som spiser slikt.....

smgj sa for siden:

Jeg skjønner det god... hos oss må "mat" snik-kastes når Husets Herre er borte. Tror sannelig jeg skal benytte helga til å kvitte meg med noe mel-mat, jeg....:rolleyes:

Det er greit nok at man ikke skal kaste mat, men når jeg ikke kan spise det pga mel og han glemmer det.... så ser jeg ingen grunn til å beholde det...

FrkMarge sa for siden:

Kaste mat gjør jeg faktisk ikke med mindre det har blitt dårlig. Kunne ikke tenke meg det overhodet. Det er forkastelig og umoralsk og for ikke snakke om at jeg overhode ikke har råd til det!
Da får vi heller fordele den mindre sunne maten over så mange ganger som mulig så det blir så lite som mulig hver gang og spe på med andre sunnere ting ved siden av. :)

Okie sa for siden:

Jeg har enten gitt det bort eller spart høykarbo maten til vi har gjester som spiser høykarbo...

Carisma sa for siden:

Umoralsk å kaste mat? Er det mer moralsk å spise ting man ikke tåler?

smgj sa for siden:

Vel - jeg har råd til å kaste tre år gamle suppeposer og ditto mel, heldigvis. Det er mer irriterende å ikke ha skapplass til mat som faktisk blir spist.

Jeg er ingen søplebøtte.

Yonah sa for siden:

Er det moralsk å sulte fordi man kaster maten man selv ikke kan spise, men som ungene overlever på.

Vi har ikke råd til å kaste mat. Det er faktisk ikke alle som bare kan gå å kjøpe seg det de føler de trenger dessverre.

Å dra alle over en kam, det er umoralsk. Nå snakket FrkMarge om mat som hun ikke spiser, men mannen og ungene.

smgj sa for siden:

Jeg snakket kun om meg selv og mitt hushold i mitt innlegg, IKKE i generelle vendinger. Når jeg så indirekte blir båssatt som "umoralsk" fordi jeg faktisk ønsker å kaste mat som ikke blir spist blir jeg irritert.

Håper virkelig ikke folk flest dømmer moralen på andre utifra om mat blir kastet eller spist. Da bør folk ta seg en tur innom kjøkkenet på en kafé og se på hva som blir ryddet av bordene ...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.