langaard sa for siden:
Jeg har en venn som er sterkt plaget med dette i perioder. Noen som har erfaringer/kjennskap til denne sykdommen og om karbohydratredusert kosthold kan være til hjelp?
langaard sa for siden:
Jeg har en venn som er sterkt plaget med dette i perioder. Noen som har erfaringer/kjennskap til denne sykdommen og om karbohydratredusert kosthold kan være til hjelp?
smgj sa for siden:
Kjenner ikke sykdommen, men vet at magnesium spiller en stor rolle i mange hodepineformer + at magnesiummangel ofte blir synlig på lavkarbo. Så prøv gjerne lavkarbo, men prøv med magnesiumtilskudd. (Vurder gjerne magnesiumtilskudd også uten lavkarbo, altså)
Vær oppmerksom på at serummålinger av magnesium ikke gjenspeiler magnesium ellers i kroppen. Det ser ut som at resten av kroppen "lekker" magnesium for å holde serumnivået jevnt. www.nutritionalmagnesium.org/news-press/31-press-release-2.html
Her står det litt om mangelsymptomer på magnesium og også litt om magesium og clusterhodepiner
www.calmnatural.co.uk/magnesium-deficiency
Zincite sa for siden:
Det er en gammel tråd om hortons hodepine her. Catwoman og Cassiopeia sier begge at de har blitt bedre om ikke jeg leste/husker feil i farten.
[font=Comic Sans MS][/font]
Lenker til den gamle, ikke for å være frekk - men fordi jeg håper det kanskje er til nytte :)
smgj sa for siden:
Så fint. Mye interessant der. Når jeg leser om hun som ble bedre på sjokolade så tenker jeg at sjokolade faktisk en av de matvarene som er rikest på magnesium...
magnesiumrichfoods.com/foods-high-in-magnesium/
Ikke at man bør satse på å supplementere med det, om man velger å forsøke magnesium-veien, altså! :eek:
Catwoman sa for siden:
Da hopper jeg inn i denne tråden her jeg!
Jeg har altså hatt Cluster/Hortons siden jeg var 13 år. Med mange LANGE og SMERTEFULLE anfall..
Den förste tiden min på lavkarbo (2 mnd) så hadde jeg vel ett par anfall. Så plutselig ble de sjeldnere og sjeldnere. Og jeg fikk plutselig normal hodepine, det hadde jeg ikke opplevd för ;)
Nå har jeg levd lavkarbo siden mars 2010, og hatt färre enn 5 anfall totalt i denne perioden!
Nå tar jeg også magnesium hver kveld. Men er ikke i tvil om at kostholdet har ären for at min hodepine er (nesten) borte!
Håper din venn er villig til å pröve lchf, det har i hvertfall gitt meg ett nytt liv :heia:
Dietta sa for siden:
Jeg har clusterhodepine jeg :mad: men har ikke merket noe forskjell på lavkarbo. Har prøvd både megadoser med magnesium og myyye vann (anbefalt av tysk vennine som er utdannet "homeopat lege". (Beste oversettelsen jeg kommer på). Det hadde ingen innvirkning på meg i det hele tatt, ble bare drittlei vann.
Det eneste som hjelper for min del er imigran injeksjonssprøyter. De tar den værste toppen når det virkelig stormer. Nå er takk og pris ikke jeg kroniker. Jeg får det i perioder som varer 5 - 7 uker, men det er lenge mellom hver periode. Før jeg fikk barn var det nøyaktig 2,5 år mellom. Etter graviditet så økte det til ca. 6 år mellom :)
Oi, ser nå at det ikke ligger så langt unna. Krysser fingere her nå..... ;)
langaard sa for siden:
Takk for raske svar! Håper lavkarbokosthold og magnesiumtilskudd kan hjelpe! Da denne sykdommen til tider er innvalidiserende! Han må settte sprøyter for og ta (toppen) av smertene.
Sanna 1 sa for siden:
Har bare lyst til å komme med mine egne erfaringer.
Jeg har hatt sterk og hyppig migrene i maaaange år og fikk et nytt liv da jeg begynte på Atacand blodtrykksmedisin.
Samtidig kan jeg gi et lite råd om å ta kalsium-tilskudd sammen med magnesium. Jeg er veldig plaget med kramper i beina om natten og har tatt magnesium lenge, uten særlig virkning. Men etter at jeg begynte med kalsium, tar kroppen opp magnesium bedre.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.