Jeg jobber fullt og har tre barn og er stort sett alene med de.
Jeg har derfor ikke tid til trening :( Eller har jeg det? Trente 5 dager i uken før jeg reiste på ferie og fikk jobb....
Om morningen reiser jeg 0630 og er hjemme ca 1700.
Og ungene kan ikke være mer alene enn de er nå, henter han i barnehagen etter jobb, og den midterste er i sfo og går hjem, selv eller blir hentet av han største. Den eldste går hjem etter skolen.
Jeg har 4 barn og er egentlig ikke en som er så voldsomt på trening,men prøver å få tid til å gå meg en tur om kvelden etter de minste er lagt så er enten pappaen hjemme eller hun største som passer de for hun legger seg ikke før kl.22 alikevel. Alderen på mine er 1,5 år,5 år ,8 år og 13,5 år og de tre minste er i seng til kl er 20. og det er nydelig å få gått seg en tur da :)
Samme her. Begynte i 100% stilling i høst og mistet med det en drøy time om morgenen hvor jeg av og til la inn en treningsøkt i alle fall.
Er oppe ca. 6:15 og det er overhodet ikke aktuelt å stå opp 5:30 for å rekke å trene før jobb gitt! Drar hjemmefra ca. 7:50 når jeg har ungene og litt tidligere når jeg er hos kjæresten.
Kommer hjem ca. kl. 16 / 17 og da er det full rulle med middagslaging og når jeg har ungene er det lekser og å være sammen med dem, er jeg sammen med kjæresten så er det godt å slappe av sammen med ham også. :) Ungene legger seg ikke før i 21-21:30 tiden og da orker jeg faktisk ikke trene etterpå, da må jeg sitte litt med laptopen og tekoppen og roe ned før jeg finner sengen.
Hva med Jillians 30'days shred? Tar ca 20 min, og du må jo ikke gjøre den hver dag... Annet som er fint på stuegulvet er pilates, iallefall mine barn syntes det var kjempeunderholdning:D. Tror det er viktig å ha realistiske mål på hva en klarer å gjennomføre, om en legger opp til for lite så kan en alltids øke etter hvert.
Ergometersykkel hjemme, foran en TV, funker fint. TreningsDVD funker fint. Lek med ungene, spark fotball, klatre, sisten, stiv heks, lover deg at du blir sliten. ;) Eller, en barnevakt 1,5 time et par ganger per uke. Og vår 14-åring passer barna fint den tiden, kan jo begynne i det små?
P.S. MiniSATS på helgene er supert, småjentene digger det!
Kjøp en tredemølle og sett den i kjelleren. Sportsmaster selger kvalitet for rundt 10-15000,-
Antakelig den beste investeringen du gjør hvis du liker gåing og løping. Da kan du trene i 30-40 minutter effektivt.
Etter at vi gjorde dette så forsvant all unnskyldning for ikke å trene uansett vær, vind og føreforhold. Dørstokkmila ble borte og vi bruker ikke tid på å komme seg til et dyrt treningssenter. Men igjen, hvis du ikke kan hverken gå eller løpe, så er det andre alternativer som er bedre
Sykkelrulle, eller spinningsykkel f.eks.
Alternativt, trene i helgene og på fredag. Det holder med 2 økter i uken så lenge de er harde nok. Intervalltrening på terskelpuls 2 ganger hver helg fungerer det.
Hva med å sykle til jobb?
Eller løpe hjem, eller løpe et lite stykke på vei hjem osv?
Trening sent på kvelden passer ikke for alle, ei heller grytidlig om morran.
Mulig å få til en avtale med arbeidsgiver å trene i arbeidstiden? Flere og flere private bedrifter innser at det er en meget god investering og tillater dette.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.