< Tilbake til oversikten

Jeg vil ha honning i tekoppen min

nednoenkg sa for siden:

Har litt forskjølelses symptomer om dagen og elsker da og ta meg en varm kopp te med honning i.. Men skjønner jo at det ikke går:mad:
Og bare gå å ta en ts med honning i ny og ned fra kjøleskapet lindrer all halsmerte her i gården.

Derfor lurer jeg på om det finnes noe annet smart man kan kjøre eventuelt honninglav karbo??:P

smgj sa for siden:

Det er nok ikke så enkelt. Honning inneholder nemlig - i tillegg til sukkerr - en del stoffer som tar knekken på bakterier.

Noe av det samme finner du f.eks i hvitløk, men jeg ser ikke for meg at hvitløk i teen vil være det samme uanset... :D

kamp sa for siden:

Man kan ikke gjør honning lavkarbo ;)

Du har egenkomponert som kostretning.. Med mindre du spiser ketogent så hadde jeg unnet meg 1 ts honning innimellom..

Vist du kombinere det med noe som også inneholder fett så øker ikke blodsukkeret mye :)
1 ts honning er ca 6 karbohydrater (fra sukker)

Huldr sa for siden:

Jeg er enig med kamp, og jeg bruker litt honning av og til, med god samvittighet pga de gode egenskapene.

Gammel tråd om honning her, for øvrig :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.