< Tilbake til oversikten

Harselering av Atkins på radio i dag

#1

Carbokiller sa for siden:

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr#%&!/?%&%%#!!!!!!!!!!!!!
Hørte noen av dere på "I rute" på kanal 24 i dag ved 16-tiden? Jeg blir så gørr forbanna og sjeleglad for at bilen sto stille når jeg hørte på programmet. Hadde jeg vært på veien hadde jeg garantert kjørt av veien i pur frustrasjon.

Det var et program med intervju av en norsk reporter fra Amerika hvor 3 mill gikk på lavkarbo-dietter (andre påstår 30 millioner!!) og hvor det nå er egne butikker og hyller i butikker med lavkarboprodukter. Det var kun harselars av Atkins og det eneste reporteren har fått med seg var at man kunne proppe i seg ubegrenset av bacon og egg i "amerikansk stil". Det var latterliggjøring av hele kuren og kolestrolen man fikk kjøpt i disse butikkene til dobbelt pris av andre produkter.

Etterpå var det intervju med en norsk kostholdsekspert kjøpt og betalt av norske helsevesen som da gikk ut med den vanlige anbefalingen om fem og dagen og bla bla.... Atkins, mente hun var farlig i lengden da man gikk på så høyproteinrikt mat og da Atkins mente at alt fett var greit, både transfettsyrer og mettet fett. (Dette er jo feil da Atkins går klart ut mot transfettsyrer)

Ååååååååååååå jeg blir så drittlei all harseleringen av Atkins og lignende kurer. Særlig når det ikke er faglig begrunnet. Det er fagpersoner som tror de kan Atkins fordi de har lest to setninger om kuren og dermed går de ut å advarer i hytt og pine. Får lyst til å ringe NRk, p1, p2, p3, og p4, Allers, Hjemmet, Ukebladet og få dem til å begynne å lage skikkelige reportasjer om emnet så folket kan få litt riktig informasjon om dette og ikke bare bli fôret med feilinformasjon!
Takk.. da fikk jeg ut litt gørr i dag også!


#2

HP sa for siden:

[center]P4 har seriøst program om emnet... [/center]
[center]Torsdager kl 10:15 ;)[/center]

[center]Men! Helt seriøst! Hører du på Kanal24??? :eek:[/center]


#3

Carbokiller sa for siden:

Ja helt seriøst så hører jeg på kanal 24 når jeg sitter i bilen og skal hente min datter på skolen. Det blir gjennomsnittlig 10 minutters radio høring i uken eller noe slikt. Bare for å få inn noe musikk. P4 får jeg så dårlig inn på min eldgamle radio i min eldgamle bil så jeg har gitt opp å høre på den. Det var favorittstasjonen min før. Kanskje jeg får ny bil og radio en gang jeg og...


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.