Fikk svar flere prøver i dag blant annet kolesterol ;)
Egentlig var det en litt dum uke å ta blodprøve på fordi jeg har levd i ketose i ca 4-5 mnd fant jeg ut at jeg skulle ut av ketose og spiste mer karbohydrater. Men det fungerte ikke (skjedde diverse andre ting også som kompliserte hele sykdomsbildet mitt) så da fant jeg ut at jeg kan heller leve ketogent litt til slik at jeg kan fikse opp i de andre tingene først.
Så disse prøvene ble tatt etter å ha vert 4-5 dager i ketose igjen..
Total 4,9
LDL 3,0
HDL 1,4
Forrige prøver mars 2011 (lavkarbo men ikke ketogent)
Total 4,4
LDL 2,2
HDL 1,6
Triglyserider er ikke målt men jeg har regnet med til at de var 1,1 begge gangene.
Har tidligere hatt både 1, 1,7 og 1,8 i HDL. Men også 0,4 og 0,5 i triglyserider.
Så totalt sett er vel verdiene ok selv om jeg enda har noe i meg som sier høyt ldl ikke er bra :P
LDL kan bestå av små eller store partikler. Har du høyt LDL med overvekt av store partikler, er det ikke så farlig som om du har små. Lavkarbo fremmer store partikler av LDL.
Lurer litt på om dette er prøver dere får tatt hos fastlegen eller om dere går til fx alternative? For min del når jeg tar en helsesjekk hos fastlegen må jeg bare gå ut fra at alt er bra om jeg ikke får noe svar. Får aldri vite hva de forskjellige prøvene viser.
Jeg tar hos fastlegen. Ber bare om en utskrift når svarene har kommet :)
Be om en kopi av journalen din først, så er det lettere åbare fylle på underveis.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.